Názory k článku Lze mít GPS ve firemních autech, která mohou zaměstnanci využívat soukromě?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2018 12:09

    Ramesse II. (neregistrovaný)

    Brusel zase ukázal, že je víc než zdravý rozum. Radary totiž nerozlišují, zda řidič jede služebně nebo soukromně, pokuta přijde na fiormu a ta ji musí zaplatit. A bez GPS zaměstnavatel nezjistí, kdo, kde a zda vůbec vozidlo řídil, třeba to byl zloděj.

  • 13. 7. 2018 19:39

    Niemand (neregistrovaný)

    "Podle úřadu platí, že pokud zaměstnanec využívá vozidlo i v rámci svých soukromých aktivit, je nadále oprávněným zájmem zaměstnavatele chránit svůj majetek prostřednictvím GPS."

    Monitoring nikdy nesloužil a neslouží k ochraně. Účelem monitoringu je rychlá a efektivní reakce. Ta reakce provede ochranu majetku, ale monitoring nikoliv. Pokud by tedy šlo o pouhý monitoring, to zvládne zaměstnanec sám a třeba v případě krádeže může například telefonem zkontaktovat šéfa, že auto bylo ukradeno, aby šéf mohl odpovídajícím způsobem zareagovat a učinit kroky k ochraně svého majetku. Například dav lidí sledující a na mobilní telefony natáčející hořící budovu nijak k ochraně majetku nepřispěje, pokud alespoň jeden z nich nepřeruší natáčení a místo toho nezavolá hasiče.

    Monitoring přispívá k efektivitě ochrany, ale sám o sobě nikdy nechrání. Vždy je třeba mít opravdové ochranné prvky, které díky monitoringu zareagují rychle a efektivně. Bez následné reakce těch ochranných prvků by byl monitoring úplně zbytečný. Tvrzení, že monitoring chrání je zneužíváno především lidmi s nečestnými úmysly.

  • 14. 7. 2018 20:26

    Jarmila (neregistrovaný)

    A co uděláte, když zaměstnanec GPS vypne a auto je v noci odcizeno? S GPS ho můžete lokalizovat a může se Vám vrátit, s vypnutou GPS může ýt na Ukrajině dříve než se stačíte rozkoukat. A než to zaměstnavatel vyřídí s pojišťovnou a než se koupí nové auto, může uplynout klidně i několik měsíců. To píšu jako zaměstnanec firmy, kde kolegové měli auto jako každodenní pracovní prostředek a krádež, ale i havárka nebo třeba odebrání řidičáku řidiči, mělo po několik měsíců dost velký dopad na práci celé firmy. A že nám těch aut ukradli taky docela dost (je blbé, když máte auto na parkovišti u hotelu a ráno už ho nenajdete, přičemž máte termín u zákazníka), havárií jsme řešili taky dost, dokonce i odtah nepojízdného vraku přes hranice.

  • 17. 7. 2018 14:31

    Rich (neregistrovaný)

    Souhlasím s GPS v autě, aby bylo zapnuté i při soukromé jízdě. Jsem zaměstnanec a nevadí mi to. Mrzelo by mě, kdyby mi v této době auto někdo ukradl a ještě by jsme nevěděli kde je. GPS nemusí nikdo používat na špehování. Stačí pouze v aplikaci nastavit logování náhledů a vše se vyřeší.

  • 19. 7. 2018 17:17

    AH (neregistrovaný)

    Ty GPS ve firemních autech mají svůj důvod a tím je typicky efektivita. Bez GPS to bylo já nestíhám, mám toho moc a pak člověk potká firemní auto na melouchu, kde vůbec nemělo být.

    Potřebuješ si někam zajet, odvézt něco firemním autem a do svého osobáku to nedáš? OK, klidně použil firemní, ale počítej s tím, že tam je GSP. Tobě to vadí? Tak jeď taxíkem, vezmi si auto z půjčovny, jeď autobusem, mi to je fuk.

    Nevidím rozumný důvod, proč investovat do nějaké vypínatelné GPS, aby mohl zaměstnanec jezdit soukromě a bez GPS. Budou to náklady navíc, riziko, že to vypne v práci jakože "omylem", aby zajel na melouch a riziko, že to s vypnutou GPS někdo ukradne.

    V podstatě všichni dobrovolně říkáme lokalizační data mobilní operátorům, velmi čas Googlu a ani nevíme, že to máme zapnuté a firemní auto je najedou problém? To je snazší nepoužít, než ten mobil.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).