Některé internetové obchody se začínají dostávat do potíží. Zvyšující se konkurence, menší ochota zákazníků utrácet a nízké marže začínají dopadat především na malé e-shopy, které se začínají obávat o svou budoucnost.
V České republice je v současnosti přes deset tisíc e-shopů, což je světová rarita. Trh se musí pročistit. Slabí hráči logicky odpadnou a silní se dostanou k zajímavým akvizicím. Konsolidaci tuzemského trhu vlivem krize rozhodně vítám,
uvedl Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis provozující řadu e-shopů.
Podle odborníků se však nejedná o existenční boj celého internetové trhu a to i přestože internetové obchodování jako celek eviduje pokles tržeb. Pravdou je, že současné situace nenahrává malým, tzv. „garážovým“ shopům. Pro ty může být současné situace opravdu likvidační. Jde především o to, že lidé dávají přednost větším shopům, kde mají jistotu, že budou mít za dva roky kde uplatnit případnou reklamaci,
vysvětlila pro server Jitka Součková, marketing manager Kasa.cz.
Zároveň však Součková dodává, že kamenné obchody jsou na tom ještě hůře. Podle našich informací hlásí tyto obchody poklesy v řádů desítek procent,
říká Součková. Jako klíčové se zřejmě ukáží letošní Vánoce, které vytváří až třetinu celoročního obratu internetových obchodů v České republice. Čtěte více: Součková: E-shopy by mohly na finanční krizi paradoxně vydělat.