Dokonalejší služby, lepší komunikace se zákazníkem nebo rychlejší expedice zboží. Na tom všem musí provozovatelé malých a středních e-shopů zapracovat, aby se mohli velkým internetovým obchodům vyrovnat.
Čtěte také: I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Totéž platí pro e-shopy
Do druhého dne zboží u zákazníka
A děje se tak. Například dodat zboží do druhého dne není už pro malý e-shop žádný větší problém. Poradí si s tím 80 procent malých a středních e-shopů.
Psali jsme: Jen cena nerozhoduje, zákazník chce při nákupu v e-shopu i jiné výhody
Pro zákazníky je rychlost dodání jedním ze zásadních faktorů. Často totiž shánějí věci narychlo – v létě potřebují rychle dokoupit nezbytnosti na dovolenou, před Vánoci zase vybírají dárky na poslední chvíli. Chození po obchodech je pro ně v tu chvíli velmi neefektivní, mají totiž mnoho dalších povinností a navíc nemají jistotu, že vybrané zboží najdou hned v první prodejně. E-shop se v tu chvílí stává prostorem, kde mohou paradoxně nakoupit rychleji než v kamenném obchodě, a to bez zbytečných starostí,
uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Čtěte také: V e-shopu nabídněte více možností dopravy. Zákazník si chce vybírat
Na čem malé e-shopy zapracovaly:
- lepší komunikace se zákazníkem
- rychlejší doprava zboží
- dokonalejší služby
- osobní přístup
- více možností platby za zboží
Malý e-shop nabízí stále lepší osobní přístup
Pro online zákazníka už dávno není nejdůležitější cena. Klade důraz také na osobní přístup, který je ze strany malých a středních e-shopů stále lepší. Úspěšně k tomu využívají sociální sítě, například Facebooku nebo Instagram.
Když už ale majitelé e-shopů pro komunikaci se zákazníkem využijí sociální sítě, nesmí zapomenout pravidelně o ně pečovat. Tak jako mohou dobře posloužit, mohou také pořádně uškodit. Když potenciální zájemce o zboží uvidí, kdo za e-shopem stojí a jak se chová k zákazníkům, může ho to přesvědčit k nákupu. Funguje to ale samozřejmě i opačně a i malá chyba může mít fatální následky. Pokud si tedy například Facebook založíte, je potřeba o něj pečovat stejně jako o e-shop,
potvrzuje Miroslav Uďan.