Malé e-shopy úspěšně konkurují velkým. Dodat zboží do druhého dne? Není problém

21. 6. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Malé e-shopy to mají na poli e-commerce hodně těžké. Konkurence těch velkých je enormní. Ony se s tím ale vyrovnávají stále lépe. Na čem musely zapracovat?

Dokonalejší služby, lepší komunikace se zákazníkem nebo rychlejší expedice zboží. Na tom všem musí provozovatelé malých a středních e-shopů zapracovat, aby se mohli velkým internetovým obchodům vyrovnat. 

Čtěte také: I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Totéž platí pro e-shopy

Do druhého dne zboží u zákazníka

A děje se tak. Například dodat zboží do druhého dne není už pro malý e-shop žádný větší problém. Poradí si s tím 80 procent malých a středních e-shopů.

Psali jsme: Jen cena nerozhoduje, zákazník chce při nákupu v e-shopu i jiné výhody

Pro zákazníky je rychlost dodání jedním ze zásadních faktorů. Často totiž shánějí věci narychlo – v létě potřebují rychle dokoupit nezbytnosti na dovolenou, před Vánoci zase vybírají dárky na poslední chvíli. Chození po obchodech je pro ně v tu chvíli velmi neefektivní, mají totiž mnoho dalších povinností a navíc nemají jistotu, že vybrané zboží najdou hned v první prodejně. E-shop se v tu chvílí stává prostorem, kde mohou paradoxně nakoupit rychleji než v kamenném obchodě, a to bez zbytečných starostí, uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. 

Čtěte také: V e-shopu nabídněte více možností dopravy. Zákazník si chce vybírat

Na čem malé e-shopy zapracovaly: 

  • lepší komunikace se zákazníkem 
  • rychlejší doprava zboží
  • dokonalejší služby
  • osobní přístup
  • více možností platby za zboží

Malý e-shop nabízí stále lepší osobní přístup

Pro online zákazníka už dávno není nejdůležitější cena. Klade důraz také na osobní přístup, který je ze strany malých a středních e-shopů stále lepší. Úspěšně k tomu využívají sociální sítě, například Facebooku nebo Instagram.  

Když už ale majitelé e-shopů pro komunikaci se zákazníkem využijí sociální sítě, nesmí zapomenout pravidelně o ně pečovat. Tak jako mohou dobře posloužit, mohou také pořádně uškodit. Když potenciální zájemce o zboží uvidí, kdo za e-shopem stojí a jak se chová k zákazníkům, může ho to přesvědčit k nákupu. Funguje to ale samozřejmě i opačně a i malá chyba může mít fatální následky. Pokud si tedy například Facebook založíte, je potřeba o něj pečovat stejně jako o e-shop, potvrzuje Miroslav Uďan. 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).