Malé firmy mají chabé zkušenosti s exportem

10. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Malé a střední firmy stále mají jen chabé zkušenosti s vývozem. Polovina firem také není ochotna na úspěch svých exportních aktivit čekat déle než jeden rok. Vyplývá to z údajů, které pomocí internetového dotazníku zaměřeného na exportní připravenost firem shromáždila agentura na podporu obchodu CzechTrade.

Připravenost malých a středních firem na vývoz se sice podle CzechTrade za poslední roky zlepšila, přesto ale průzkum ukázal, že zhruba třetina firem má s exportem malou nebo žádnou zkušenost. Necelá polovina podniků míní, že nějaké zkušenosti s vývozem má, a jen přibližně pětina firem považuje své exportní zkušenosti za značné. Svoji připravenost na vývoz si pomocí dotazníku otestovalo 357 firem, z nichž více než polovinu tvořily podniky s nejvýše deseti pracovníky.

Z výsledků vyplynulo, že čeští začínající exportéři mají nedostatky především v neprovádění průzkumu trhu či podceňování marketingové komunikace, uvedl Mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček. Naopak dobrých výsledků dosahovali respondenti v oblastech hodnocení konkurenceschop­nosti produktu, ceny, kvality a disponibilních výrobních kapacit.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).