Malé a střední firmy stále mají jen chabé zkušenosti s vývozem. Polovina firem také není ochotna na úspěch svých exportních aktivit čekat déle než jeden rok. Vyplývá to z údajů, které pomocí internetového dotazníku zaměřeného na exportní připravenost firem shromáždila agentura na podporu obchodu CzechTrade.
Připravenost malých a středních firem na vývoz se sice podle CzechTrade za poslední roky zlepšila, přesto ale průzkum ukázal, že zhruba třetina firem má s exportem malou nebo žádnou zkušenost. Necelá polovina podniků míní, že nějaké zkušenosti s vývozem má, a jen přibližně pětina firem považuje své exportní zkušenosti za značné. Svoji připravenost na vývoz si pomocí dotazníku otestovalo 357 firem, z nichž více než polovinu tvořily podniky s nejvýše deseti pracovníky.
Z výsledků vyplynulo, že čeští začínající exportéři mají nedostatky především v neprovádění průzkumu trhu či podceňování marketingové komunikace,
uvedl Mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček. Naopak dobrých výsledků dosahovali respondenti v oblastech hodnocení konkurenceschopnosti produktu, ceny, kvality a disponibilních výrobních kapacit.