Malé pivovary čelí existenčním potížím. Drobné podnikatele vytlačují velcí pivní giganti a problémy jim činí také chování obchodních řetězců. Kvůli sílící koruně zároveň malé firmy obtížněji hledají odbyt v zahraničí.
Podíl malých pivovarů na českém trhu už delší dobu klesá. Zatímco loni činil 16 procent, letos dosáhl pouhých 14,5 procenta. Zachránit je zřejmě může pouze změna výrobní strategie, píše server ČT24.
Problémy na domácím trhu působí drobným pivovarníkům zejména obchodní řetězce, které místo individuálních značek malých pivovarů prosazují tzv. private labels. Značka je spojena se jménem řetězce, ne se jménem pivovaru. Řetězec tak může ze dne na den vyměnit pivovar za jiný a zákazník nic nepozná.
Aby mohly obstát v tvrdém konkurenčním boji, musí drobné pivovary změnit svoji strategii. Místo výroby levného nápoje se musí zaměřit především na vysokou kvalitu a specifickou chuť. Pomoci by ale mohla i vysokostupňová piva, píše server.