Maloobchod budoucnosti? Méně personálu a prodej přes internet

1. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Jak bude vypadat malobchod v letech 2012 až 2015? Společnost Visa Europe zadala na toto téma průzkum u britského Centra pro výzkum maloobchodu. Průzkumu se zúčastnilo 300 velkých a středněvelkých maloobchodních řetězců ve Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii.

Podle představitelů maloobchodních řetězců budou 90 procent obratu tvořit nákupy přes internet. Více jak dvě třetiny respondentů se také domnívají, že budou běžně nabízet zboží právě přes internet. Prodávat se bude ve větších obchodech s menším počtem prodavačů, vzroste význam elektronických plateb a nových technologií. Trendem bude také větší důraz kladený na ekologii – například méně obalů a odpadů.

Studie ukazuje, že obchod budoucnosti se ponese ve znamení široké škály technologií, které budou mít společný cíl – vytvořit zákazníkovi větší pohodlí, odlišit se od konkurence a dosáhnout tak většího obchodního úspěchu, řekl ke zjištěním Kevin Smith, viceprezident společnosti Visa Europe.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).