Maloobchodní řetězec Tesco spouští v pátek 6. ledna nový e-shop www.itesco.cz/potravinyonline. V minulosti již e-shop s rozvážkovou službou svým zákazníkům nabízel, uzavřel ho však a od října 2011 testoval nový internetový obchod na vzorku 3000 uživatelů. Tesco Potraviny on-line budou prodávat asi 20 000 položek především z oblasti potravin a drogerie, ale také zboží pro děti nebo do kanceláře. Zavedení nakupování přes internet je dalším krokem na naší cestě být co nejblíže zákazníkům,
komentoval spuštění e-shopu Phil J. Clarke, generální ředitel Tesco.
Store pick model
E-shop staví na store pick modelu. Zboží objednané zákazníky přes online obchod je vybíráno a distribuováno přímo z obchodů Tesco, konkrétně ze zličínského a letňanského hypermarketu a z Tesco Extra na Skalce,
vysvětluje model tisková mluvčí Tesco Eva Karasová. E-shop budou moci využít registrovaní zákazníci z Prahy a okolí v dojezdové vzdálenosti do 40 minut. V budoucnu plánujeme jeho rozšíření pro všechny zákazníky v rámci celé České republiky, konkrétní termín však zatím nemůžeme upřesnit,
dodává Eva Karasová.
Datum a čas dodání si zákazníci určí sami. Platit lze v e-shopu předem online (částka se ale strhne až při převzetí nákupu a potvrzení řidičem v obchodě) nebo kartou při doručení nákupu, který však také lze bez poplatku stornovat. Podle Evy Karasové nelze platbu v hotovosti uskutečnit z bezpečnostních a provozních důvodů.
Novinku Tesca pro server Podnikatel.cz komentuje výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška: Vstup velkého řetězce na tento trh je určitě významnou událostí. Vzhledem k tomu, že obchody s potravinami fungují především lokálně anebo dodávají specifické produkty, by tento vstup Tesca do online prodeje neměl nikoho ovlivnit negativně. Naopak se domnívám, že prodej potravin na internetu bude tímto více zpopularizován.
Tescu může výhledově přibýt konkurence, letos však ne
Mezi domácími maloobchodními řetězci je v online prodeji Tesco průkopníkem. Zatímco spouští e-shop, jiné maloobchodní řetězce aktivní na českém trhu se dále soustředí především na kamenné prodejny. Třeba proto, že vidí svou konkurenční výhodu jinde. Příkladem je Interspar, který vyzdvihuje svou orientaci na čerstvé výrobky a logicky tudíž také na prodej v kamenných obchodech. Společnost SPAR ČOS ani letos neplánuje provoz e-shopu. Naopak díky profilaci na čerstvé úseky s opravdu širokým sortimentem upřednostňuje SPAR ČOS nabídku v kamenných obchodech,
říká pro server Podnikatel.cz Martina Kloudová ze společnosti Crest Communications, která Interspar mediálně zastupuje.
V současné době neplánujeme spuštění prodeje přes internet,
odpovídá na otázku serveru Podnikatel.cz také Lucie Borovičková, PR manažerka a mluvčí společnosti Lidl.
Naopak řetězec Ahold o internetovém prodeji silně uvažuje. Naše společnost Ahold Czech Republic se plány na internetový prodej vážně zabývá. Využíváme přitom zkušenosti našich sesterských společností v Evropě a ve Spojených státech. V letošním roce však jeho realizaci neplánujeme,
sděluje Simona Caidlerová, CR & Communications Manager společnosti Ahold.