Názor k článku Máme shrnutí, jak si poradit se změnou místa plnění u elektronických slu­žeb od Petr - Problémem je, že reálně se MOSS podmínky plnit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 1. 2015 0:32

    Petr (neregistrovaný)

    Problémem je, že reálně se MOSS podmínky plnit nedají:

    - např. získat důkazy (2 až 3 nezávislé) o tom, z jaké země zákazník pochází - např. nejběžnější platební brána PayPal takovéto údaje neudává
    - další problém je kalkulace různých sazeb - přes 70 v celé EU a největší problém je, že dostatnete zaplaceno a pak teprve víte, odkud člověk pochází, ale to už je pozdě na vypočtení správné ceny
    - další problém je kombinace služeb a jejich různé DPH
    - další problém je nejednoznačnost vymezení některých služeb (ať už jsou vyjmenované pozitivně - patří do elektronických služeb, nebo negativně - nepatří do elektronických služeb). Pokud si pročtete směrnice a různé materiály, jedna služba může patřit jak do elektronické služby, ale také tam patřit nemusí a v každé zemi je to definované jinak
    - další problém je problematičnost neplátců DPH, kteří na jedné straně musí odvádět DPH pro ostatní evropské země, na druhé straně nemohou uplatnit odpočty

    To je opravdu hodně smutná situace, kdy víte, že nemůžete plnit podmíky a musíte uzavřít vaše podnikání. Přitom jste nikomu neublížil, nikoho neokradl, chcete platit veškeré daně, chcete platit sociální a zdravotní pojištění, chcete platit veškeré své závazky, máte zákazníky, kteří jsou vám ochotni platit za vaše služby, ale vy prostě nemáte možnost plnit podmínky pro poskytování služeb. Podmínky, které jsou nereálné (např. zázračným způsobem zjisit IP adresu a číslo platební karty nebo číslo občanského průkazu - ještě jednou podotýkám, většina služeb funguje přes platební brány - např. PayPal a ten vám IP adresu uživatele nebo jeho platební kartu nebo osobní doklad prostě neposkytne)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).