Čeští manažeři jsou při využívání sociálních sítí ve srovnání s ostatními státy nejopatrnější. To vyplynulo z průzkumu Workplace Survey za 1. a 2. čtvrtletí letošního roku týkající se využití sociálních a profesních sítí. Z výsledků mimo jiné vyplynulo:
- dvě třetiny manažerů v ČR nejsou aktivní v rámci sociálních a profesních sítí, jako je např. Facebook, Twitter nebo LinkedIn, 31 procent dotázaných tam ani nemá vytvořen svůj osobní profil
- třetina dotázaných uvádí, že v rámci politiky jejich firmy mají zaměstnanci zakázaný přístup na stránky sociálních a profesních sítí, ve 40 procentech případů je naopak mohou využívat bez omezení
- 78 procent manažerů dává i v současné době při hledání vhodného kandidáta přednost klasickému životopisu, případně doplněnému o motivační dopis, před osobním profilem v rámci sociálních a profesních sítí
Žijeme v době, kdy sociální média ovlivňují už téměř všechny oblasti každodenního života. Je ale patrné, že čeští manažeři jsou v jejich využívání konzervativnější,
komentuje situaci Aleš Křížek, ředitel personální agentury Robert Half.