Masér, kadeřnice i hodinový manžel. Ti všichni dostanou práci přes web

1. 7. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
S jakými službami prorazíte na internetu? Vedou kadeřnice, elektrikáři a hodinoví manželé. Všichni ale musí vědět, kde inzerovat. Víte to také?

Internet nabízí nepřeberné množství možností, jak zviditelnit své podnikání. Mezi nejjednodušší způsoby propagace se řadí katalogy firem. A úspěch díky nim mají zvlášť živnostníci a malé firmy. Vyplývá to ze statistik jejich provozovatelů. Podle Službomatu získává nejvíce zákazníků následujících deset profesí v tomto pořadí:

  1. Masáže
  2. Hodinový manžel
  3. Instalatéři
  4. Kosmetické salóny
  5. Tvůrci webových stránek
  6. Elektroinstalace
  7. Servis počítačů
  8. Kadeřnictví
  9. Elektrikáři
  10. Malíři pokojů
Mezi nejvyhledávanější služby řadíme řemeslnické a servisní služby, ubytování, služby lékařů, prodej specializovaného zboží a v neposlední řadě také služby erotické. Záleží mimo jiné na daném ročním období a časových intervalech, zda je víkend či pracovní den a podobně, říká Josef Míšek, generální ředitel katalogu InfoDnes.cz. Zimním měsícům například pravidelně vévodí poptávka služeb spojených s relaxací a odpočinkem, na jaře a na podzim jsou hitem autoservisy nabízející výměnu pneumatik. Během jara, kdy se lidé věnují údržbě svých domácností, pak na řadu přichází hodinoví manželé. Jejich služeb využívají nejen samoživitelky, ale i kompletní domácnosti a muži. Mimochodem, poptávka po službách hodinových manželů vždy vrcholí na konci léta. Pokud takové služby nabízíte, je tedy nejvyšší čas na založení nebo větší zviditelnění svého profilu. Zpracováváme různé trendy hledanosti a díky nim můžeme poměrně úspěšně předvídat vývoj trhu, říká Vojtěch Lambert, ředitel portálu Službomat.

Pokud jde o nejhledanější služby, jednoznačně u nás vedou autobazary. Pak je zhruba v podobném poměru zastoupeno podnikání v restauracích, ubytování, realitních kancelářích a cestovních kancelářích. Nesmíme však zapomínat na regionální rozdíly, uvádí Irena Zatloukalová, manažerka PR a interní komunikace Firmy.cz.

Psali jsme: Katalogy firem přivádí nové klienty. Díky konkurenci se zlepšují i služby

Nečekejte na své objevení, jděte přímo za zákazníky

Ilustrační obrázek.
Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Nejčastěji lidé vyhledávají služby na internetu v pondělí, úterý a ve čtvrtek. Celá pětina uživatelů navíc dává přednost aplikacím katalogových portálů v chytrých telefonech. Zatímco na Firmách.cz jsou téměř dvě třetiny uživatelů ženy, na Službomatu začali převládat muži v produktivním věku. A to v poměru 6:4. Proto byste měli znát svou hlavní zákaznickou skupinu a podle ní se rozhodnout pro nejvhodnější portál nebo katalog. Zjistěte, jaké jsou návyky vaší cílové skupiny na internetu, a těch využijte. Na jaké stránky se vaši potenciální zákazníci dívají? Jaké hledají informace? Co je zajímá? Čím více poznáte svou cílovou skupinu a její návyky, tím lépe můžete svou reklamu v internetovém katalogu zacílit. Lepší cílení samozřejmě znamená méně peněz vyhozených za reklamu, tudíž mnohem větší efektivitu.

Řada služeb je dnes zadarmo, ale platí se například za vyšší pozice, případně za zveřejnění většího množství informací. Zápis do internetových katalogů firem bývá také využíván jako základní prvek SEO optimalizace. Je proto důležité si předem rozmyslet, jestli se vám při zápisu firmy do katalogu vyplatí zainvestovat i do nějaké placené formy zvýrazněného zápisu. To se vyplatí zejména, je-li zápis určen jen pro konkrétní region. Myslete ale i na to, že jen samotná přední pozice v seznamu vám automaticky velké množství zákazníků nepřinese. Lidé si vybírají také podle toho, jak je zaujme popis a připojená grafika. Proto se na dobrých a pro váš sektor užitečných katalozích určitě vyplatí zainvestovat do placených zviditelnění. Tomu ovšem musí předcházet pečlivá příprava textů a fotografií, které se u zápisu do katalogu objeví. Tím, že si připlatíte za přední pozice, pouze dostáváte možnost zákazníky oslovit. Způsob oslovení je ale mnohem důležitější.

MM 25 baliček

Jste odborník na oblasti, které se týkají byznysu? Registrujte se do databáze odborníků serveru Podnikatel.cz a podílejte se tak na zkvalitňování obsahu serveru Podnikatel.cz. Registrovat

Výhodou pro živnostníky je pak to, že dobře zpracovaný profil může bez problému nahradit chybějící webové stránky. Zatímco za vlastní web budete muset platit, založení základního profilu v katalogu je zadarmo, což je lákavé pro nejednoho začínajícího podnikatele. Zavedené internetové firemní katalogy mívají příjemnou grafiku a přehledné vyhledávání. Výhodou pro ty podnikatele, kteří nemají optimalizované webové stránky pro mobilní zařízení, je to, že při zaregistrování na našem portálu se jejich služby zobrazí i na přenosných zařízeních na předních pozicích, dodává Vojtěch Lambert. Některé katalogy vám do prezentace umožní i vložení videa z Youtube.com nebo propojení s registrem ekonomických subjektů. Katalogové portály také mohou nabídnout možnost hodnocení či přímou rezervaci služeb.

Zvyšují registrace v katalogových portálech tržby? U 75 % registrovaných ano. To je pak důvodem toho, že 90 % z nich pak obnovuje placený zápis v katalogu firem na další rok. S každým klientem jednou ročně uskutečníme za účelem prodloužení placené registrace telefonický rozhovor, při kterém ověřujeme také spokojenost zákazníka, uzavírá Josef Míšek.

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).