Čas ukáže, jak budou lidé ochotni utrácet v této době za služby, jako jsou masáže. Zatímco ostříhat se půjde každý, masáž si může člověk odpustit.
Problémem je nejistota
Pro Ondřeje Dvorského nabízejícího masérské, rekondiční a regenerační služby bylo v současné situaci nejtěžší nemoci dělat svoji práci, protože nemohl pomáhat a ulevovat od bolestí a neduhů svým zákazníkům a tím nemohl přispívat do společného rodinného rozpočtu. Dobu nucené uzávěrky však strávil výhradně s rodinou a měl čas se jí věnovat.
Podle Pavla Dinčáka poskytujícího masáže na Praze 6 se výpadek příjmů ze dne na den na nějakou dobu dal ustát. Největší problém této situace je podle něj ta nejistota, kdy se opět a na jak dlouho vrátí do práce. Situace po uvolnění se může opět zhoršit a zase „nás“ můžou zavřít, a to by bylo na psychiku asi nejnáročnější. Těšit se, že už budete opět v práci a vydělávat a po týdnu, dvou by se opět zavřelo,
dodává.
Masérka Pavlína Zátopková se s nastalou situací vypořádala dobře, protože jako téměř neslyšící je zvyklá na překážky. Podnikala dlouhé procházky se psem, což byl pro ni velký prostor si mnohé uvědomit, uspořádat priority a vypořádat se starými záležitostmi. Pár lidem pomohla s různými zdravotními problémy na dálku a také spravovala své webové stránky. Především upravila jejich formát, přidávala novinky nebo napsala něco do blogu. Nezapomněla jsem na klienty a poprosila je o komentář na mé stránky (pár jich skutečně napsali),
vyjmenovává.
Referencím jsme se věnovali v článku Reference jsou třešničkou na dortu skvělé spolupráce, tak se s nimi pochlubte
Pavel Dinčák tyto dny využil také k dlouho odkládané rekonstrukci masérny. Nemusel tedy spěchat a bát se, jestli to stihne. Takže na klienty po znovuotevření čeká nová malba, nová podlaha, plánuji špičkovou čističku vzduchu, prostě komplet nový prostor, který sem si nechal navrhnout interiérovou designérkou,
popisuje. Úplně novou a vymalovanou provozovnu má také Pavlína Zátopková.
Jen rouška stačit nebude
Pavel Dinčák si posteskl, že se v televizi mluví hlavně o kadeřnicích, kosmetičkách nebo pedikérkách. co mají a nemají mít za pomůcky, ale o masážích nezaznamenal ze strany odborníků žádné doporučení. To bylo zveřejněno až 1. května.
Definované podmínky, vztahující se k plánu uvolňování dne 11. května 2020 zveřejněné v dokumentu Ministerstva zdravotnictví platící pro provozovny manikúry, pedikúry, masáží, kosmetických služeb a pedologie:
- Osoba poskytující tuto službu při výkonu své práce používá zdvojenou ochranu dýchacích cest, vedle roušky apod. také ochranný štít;
- mezi zákazníky jsou dodrženy odstupy alespoň 2 m, stejně jako mezi osobou poskytující tuto službu a jejím zákazníkem jsou od ostatních osob poskytujících tuto službu a jejich zákazníků dodrženy odstupy alespoň 2 m;
- v případě, že osoba poskytující tuto službu nebo zákazník má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny;
- v provozovně jsou dostupné dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou;
- na záchodech jsou dostupná antibakteriální mýdla, dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou a jednorázové ručníky;
- povrchová dezinfekce se provádí po poskytnutí služby každému zákazníkovi, včetně všech použitých pomůcek;
- podlaha je dezinfikována alespoň jednou denně;
- osoba poskytující tuto službu používá při výkonu práce jednorázové rukavice (s výjimkou masáží), které vymění u každého zákazníka a mezitím provede dezinfekci rukou prostředkem s virucidním účinkem;
- před a po masáži osoba poskytující tuto službu provede dezinfekce rukou;
- před poskytnutím služby se provede povinná dezinfekce ošetřované plochy u zákazníka.
Další doporučující opatření:
- Bude preferována bezkontaktní platba.
- Doporučuje se zavést objednávkový systém na přesný čas.
- Provozovna zajistí, aby byly v čekací zóně mezi klienty odstupy minimálně 2 metry.
Ondřej Dvorský má v plánu mít k dispozici v provozovně pro zákazníky desinfekční prostředky v dostatečném množství a několik roušek na zapůjčení pro ty zákazníky, kteří by si doma roušku náhodou a nedopatřením zapomněli. To je otázka, zda mi třeba rouška, ať moje či zákazníka, pomůže, když se ho dotýkám,
zamýšlí se Pavel Dinčák.
Pavlína Zátopková má v plánu, že si každý klient vydezinfikuje ruce, své oblečení odloží na holou židli, kterou po jeho odchodu rovněž vydezinfikuje. Pro každého klienta použije jednorázové prostěradlo (z lékárny), které po jeho použití zlikviduji do připraveného koše a po ukončení práce koš vyhodím. Samozřejmostí je po každém klientovi vydezinfikování rukou, lehátka a všech míst, kterých jsme se dotkli,
dodává.
Zkušenosti masérek s touto situací najdete také v článku OSVČ a malí podnikatelé hledají urputně řešení, aby stav nouze vůbec přežili
Maséři očekávají obvyklou návštěvnost
Podle Pavla Dinčáka to vypadá, že se lidé vrátí – za 28 let praxe má určitou základnu klientů a už má takřka plno. Obvyklou návštěvnost očekává také Ondřej Dvorský. Ten také plánuje slevy pro seniory a pro občany se zdravotním postižením, kteří se prokáží průkazem, a to ve výši 20 %. Pavlína Zátopková zase plánuje přidat novou službu, ale se zvýhodněním nyní nepočítá, možná v létě. Pojedu na supervizi do Ostravy, abych se zdokonalila v nové službě, a budu se snažit doplnit zkušenosti,
sděluje závěrem.