Máte e-shop a přišel vám e-mail od ČOIky? Zahoďte ho

4. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Česká obchodní inspekce varuje podnikatele před praktikami podvodníků, kteří se pod jejím jménem snaží vylákat z provozovatelů e-shopů peníze.

E-mailem chodí na provozovatele internetových obchodů nevyžádané sdělení. Podvodníci jménem České obchodní inspekce (ČOI) upozorňují e-shopy na zjištěné nedostatky a nabízejí radu za peníze.

E-maily chodí z adresy kontrola@wwwcoi.cz. Nejsou však odesílány z České obchodní inspekce. Obsah e-mailu přesto vzbuzuje zdání, že by se mohlo jednat o oficiální kontrolu ČOI. V e-mailech přitom stojí, že během „kontroly“ stránek podnikatele či živnostníka byly zjištěny údajné nedostatky a je nabízena pomoc za úplatu. Podvodníci si říkají o částku 990 korun. Česká obchodní inspekce se od těchto e-mailů distancuje.

Náhled e-mailu

Čtěte také: “Šmejdi” dál útočí na seniory. Nová finta? Dárkové poukazy

V této souvislosti je nutno zdůraznit, že Česká obchodní inspekce nikdy nenabízí (a ani nenabízela) pomoc podnikatelům s řešením nedostatků za úplatu. Na tyto e-maily doporučuje ČOI nereagovat a zároveň vyzývá osoby, které takový e-mail obdržely, aby upozornily inspekci například přes e-podatelnu na stránkách www.coi.cz, případně osobně na nejbližším inspektorátu České obchodní inspekce, zdůrazňují Jiří Fröhlich, mluvčí ČOI.

Ten zároveň doplnil, že veškeré podněty budou poté hromadně předány Policii ČR pro podezření z naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu.

Čtěte také: Vstupuje do praxe ADR. Vaše spory se zákazníky bude řešit ČOIka

§ 209 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník

Podvod

(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.
 …

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).