Máte pocit, že je vaše logo zastaralé? Poradíme, jak na jeho změnu

3. 5. 2024
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Z různých důvodů může nastat čas k úpravě loga. Na co si dát pozor, co si ujasnit a jak se vyhnout častým chybám?

Logo je považováno za základ firemní identity a jeho redesign by měli podnikatelé a firmy dobře zvážit a věnovat mu také patřičný důraz.

Co se dozvíte v článku
  1. Kdy přistoupit ke změně loga?
  2. Je potřeba postupovat systematicky
  3. Na co si dát pozor
  4. Časté chyby při redesignu loga
  5. Logo se nemusí slepě řídit trendy

Kdy přistoupit ke změně loga?

Martin Kokeš za Kokešdesign uvádí, že důvodů pro změnu loga může být několik. Tím nejčastějším, se kterým se setkává, je potřeba modernizace zastaralého loga, aby se zlepšilo vnímání veřejnosti. Podnikatelé a firmy by měli rovněž přemýšlet o změně loga, neodráží-li správně hodnoty firmy, pokud není dostatečně zapamatovatelné nebo pokud ztrácí relevanci ve změněném trhu nebo cílové skupině, vyjmenovává. Lucie Hloušková, designérka z grafického studia Loomen zmiňuje jako další důvod změnu cílové skupiny anebo snahu o větší rozlišení značky od konkurence.

Jak říká Jiří Gerat, grafik ze společnost Webfusion, dalším důvodem může být, že současné logo „pouze“ nesplňuje technické parametry potřebné pro praktické užívání v rámci vizuálního stylu nebo v rámci zvolené strategie komunikace se zákazníky. Může to být často i reakcí na současné trendy, které jsou ale především také odrazem současných požadavků na užívání (v rámci sociálních sítí, mobilních zařízení apod.), doplňuje.

skoleni_8_1

V této souvislosti Jan Diblík, freelance brand & digital product designer pod značkou DIBLIK.DESIGN zmiňuje další případ poplatnost době, kdy logo vzniklo. Jakmile logo v době svého vzniku bylo co nejvíce moderní, trendy apod., tak s největší pravděpodobností není příliš nadčasové a je na něm hodně vidět, ze kdy pochází. Typicky krásná 3D loga s barevnými přechody, se kterými se roztrhl pytel okolo roku 2000, konkretizuje s tím, že toto často řeší facelift loga a ne jeho kompletní změna.

Podle Petra Jančárka ze společnosti WolfWay bývá nejčastějším důvodem změna ve firmě, například zaměření jiným směrem, nové produkty, sloučení s jinou firmou, modernizace, digitalizace apod. Díky změně nejen loga, ale celého vizuálu se pak tato změna komunikuje s veřejností a ta na první pohled vidí, že se ve firmě něco děje a majitel jde s dobou, upřesňuje.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).