Dobrý den.
Potřeboval bych poradit jak je to pro Autopůjčovny? Do teď jsem psal do smlouvy RČ, č.OP, č. ŘP a dělal jsem si kopii OP a ŘP pro případ nehody nebo odcizení vozidla popř. pro pozdější komunikaci s úřady ohledně pokut za rychlost atd. Smlouvy archivuji v psané podobě v šanonech. Jsme mala firma (Jednatel firmy a já jakožto správce autopůjčovny a jediný zaměstnanec). Jak moc se nás GDPR dotkne? Postačí jen klientovi dát podepsat souhlas se zpracováním osobních údajů? Co když mi klient odmítne poskytnout souhlas? Nemůžu podmiňovat poskytnuti služby tím že mi musí podepsat souhlas.. V případě že odmítne co můžu použit? (jen jméno a příjmení? nebo třeba č. OP a č. ŘP?). Předem děkují za odpověď V. Zorin
Zpracovat informace můžete, jen o tom musíte klienta informovat a řádně zabezpečit. Pokud Vám podepisuje nějaký papír s těmi údaji které Vám dal tak jeho součástí může být větička že zákazník souhlasí se zpracováním pro ten a ten účel. Pokud Vám klient nedá údaje (se souhlasem). tak vám je nedá a nic si o vás nepůjčí.
Jestli jde o papírovou formu tak papíry uchovávat bezpečně (v zamčené skříni atp). Pokud máte data počítači umístěném v nějaké recepci, kde se může potloukat kde kdo a hrozí jeho snadné odcizení je vhodné data v počítači šifrovat.