Neříkám, že není o PR vůbec - pozitivní vztahy s novináři i veřejností jsou pro podnikatele neskutečně důležité. Jenže ne vždycky se dá začít dělat PR jen tak bez přípravy. Dobré jméno je třeba řídit - tzn. vymyslet, jak má vůbec dobré jméno fungovat.
K tomu jsou PENCILS dost složitý a z mých zkušeností s podnikateli neuchopitelné. Navíc speciálně malé a střední firmy nemají ve zvyku své dobré jméno řídit.
Nejsložitější na tom všem je z pohledu konzultanta nají vhodné výrazy, kterým bude rozumět i podnikatel, pro kterého je Kotler naprosto neznámý. A hlavně nezapomínat na to, že stejné slovo může mít pro dva lidi různé významy (běžně se potkáváme s nepochopením "povědomí", ale příkladem je i PR)..
Dobrý den, Honzo,
děkuji Vám za názor. Souhlasím s Vámi, že pro malé podnikatele je v podstatě cokoli jiného než "prodat víc, prodat ještě víc než víc" těžko pochopitelné, ne-li přímo zbytečné.
To ale neznamená, že to není užitečné, naopak. Troufnu si říct, že dobrá komunikace na začátku může leccos usnadnit a urychlit. V Americe to dělají přesně naopak. Ale i u nás bychom našli pár proslulých jmen, o nichž je přitom známo, že víc mluví o svých úspěších, než jich skutečně dosahují.
Kotlera bych si normálně odpustil, nebýt autorem konceptu. Mně naopak přijde jako vcelku srozumitelné přiblížení, co všechno vztahy s veřejností zahrnují, že to zdaleka nejsou jenom tiskové zprávy a novináři.
Ještě jednou díky za reakci :)
zdf