Mění se postup při vydávání zajišťováků. Prostudujte si nový metodický pokyn

1. 11. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Použití zajišťovacích příkazů se výrazně mění. Finanční správa vydala nový metodický pokyn k postupu při jejich vydávání. Nahlédněte do něj.

Od dnešního dne, tedy 1. listopadu 2017, se mění postup při vydávání zajišťovacích příkazů. Finanční správa tím reaguje na dosavadní praxi a zkušenost, kdy se objevily případy s použitím zajišťováků a následnou neoprávněnou lik­vidací firem.

Finanční správa zároveň zavede nové nástroje, díky kterým by se měla zrychlit výměna informací napříč finanční správou. Půjde například o parametrickou evidenci zajišťovacích příkazů či přehled dostupné judikatury. Berňák se bude více snažit v případě zajišťovacích příkazů využívat hlavně zástavní právo, ručení a bankovní záruky namísto exekuce. Tím by se mělo předejít bezprecedentní likvidaci podnikatelů.

Psali jsme: Finanční správa otáčí, změní metodiku ke kritizovaným zajišťovacím příkazům

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Uvědomujeme si, že daňová exekuce představuje závažný zásah do sféry daňového subjektu a jeho podnikatelské činnosti, proto budeme v odůvodněných případech po vydání zajišťovacího příkazu využívat mírnější a méně invazivní nástroje k zajištění úhrady částky stanovené v zajišťovacím příkaze, říká generální ředitel Finanční správy ČR Martin Janeček.

Jak se mění postup při vydávání zajišťovacích příkazů, si prostudujte v nové metodice, kterou nyní vydává Finanční správa ČR.

Problematika zajišťovacích příkazů na serveru Podnikatel.cz:

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).