Menší specializované prodejny lákají zákazníky na úkor supermarketů

18. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Ačkoliv hypermarkety, diskonty a supermarkety celkově svou pozici na českém maloobchodním trhu průběžně posilují, pro specializované zboží chodí čeští spotřebitelé k menším obchodníkům. Vyplývá to z výsledků průzkumu Incoma Research a GfK Praha, které zveřejnila Hospodářská komora. Ve specializovaných prodejnách Češi nakupují především čerstvé potraviny, drogerii či kosmetiku, zatímco do supermarketu míří především pro balené potraviny. 14 % domácností přitom podle výzkumu nakupuje v menších samoobsluhách.

Více jak padesát procent spotřebitelů jde pro čerstvé potraviny, jako je například pečivo nebo maso a uzeniny, do specializované prodejny. Ať už je to přímo pekařství či řeznictví nebo právě menší samoobsluha. Podobně roste zájem o nákupy u specialistů mj. v oblasti kosmetiky a hygienických prostředků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).