Již po šesté uspořádal finanční server Měšec.cz anketu Nejoblíbenější finanční reklama roku 2007. V průběhu celého února bojovalo o přízeň veřejnosti i odborné poroty dvacet reklamních spotů finančních institucí působících na českém trhu. Hlasování probíhalo prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách ankety.
Výsledky letošního ročníku se oproti loňsku zcela liší a na prvních místech se objevují úplně nové společnosti. V hlasování veřejnosti zvítězil spot České pojišťovny, který se naopak u poroty na předních příčkách vůbec neobjevil. Přesto někteří porotci vyzdvihují atmosféru „serióznosti“ a zároveň „dynamičnosti“, kterou spot obsahuje.
Vítězem hlasování odborné poroty se stala reklama úvěrové společnosti Home Credit, zdůrazňující absenci poplatků za předčasné splacení půjčky. Porotce zaujal především vtip reklamního spotu a herecké výkony protagonistů. Popularitu si reklama získala i u čtenářů, kteří ji ocenili stříbrnou medailí. Takové úspěchy zaznamenal Home Credit vůbec poprvé v historii ankety.
Spot MasterCard ze série „K nezaplacení“ skončil v žebříčku odborné poroty na druhém místě. O třetí a čtvrté místo se dělí se stejným počtem hlasů televizní reklamy Allianz pojišťovny a GE Money Bank. Ta těží stejně jako Home Credit z rostoucí averze k nesmyslným bankovním poplatkům. Dle porotců obsahuje „vtipnou nadsázku“ a zároveň „jasné a nepřehlédnutelné sdělení“. Allianz pojišťovnu, která bodovala i u čtenářů (4. místo), zase vyzdvihují zejména za to, že je její spot „nejvíce český“ a obsahuje „milou a lidskou atmosféru“.
Na třetí příčku u čtenářské veřejnosti dosáhla ČSOB díky propagaci pro veřejnost jistě zajímavé služby umístění vlastní fotografie na platební kartu. Komerční banka získala shodně pátou příčku v obou žebříčcích. Stejně jako ČSOB představuje pro zákazníky novou a mezi finančními institucemi dosud nepříliš rozšířenou službu – vlastní PIN.
Mnoho finančních institucí vsadilo ve svých spotech na vtip. Ne vždy je tato cesta šťastná, zejména v případech, kdy si divák reklamu sice zapamatuje, ale již ji nedokáže přiřadit ke konkrétní značce. Domnívám se však, že se úspěšným reklamním spotům z letošního ročníku ankety podařilo toto nebezpečí překonat,
komentuje výsledky ankety Dalibor Chvátal, šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz.
Odborná porota byla složena z téměř 25 osobností reklamního a mediálního prostředí, ale i státní a akademické sféry. Hodnocení jednotlivých porotců, včetně krátkého komentáře k jimi vybraným spotům, najdete na stránkách ankety.
Svůj reklamní spot mohla do ankety nominovat každá finanční instituce, která měla v roce 2007 reklamní kampaň v některé z českých televizí. Přehled spotů byl připraven ve spolupráci se společností TNS Media Intelligence.
Ze všech hlasujících čtenářů bylo vylosováno dvacet výherců, kteří od partnerů ankety obdrželi zajímavé ceny. Mezi ně patří například přístup do on-line aplikace „Účetní průvodce“ nakladatelství Sagit, nebo roční předplatné časopisů Strategie a Marketing Magazine.