Po demonopolizaci povinného ručení 1. ledna 2000 získaly licenci pro poskytování povinného ručení i další pojišťovny, ale teprve letos si můžete vychutnat nabídku celkem 14 pojišťoven. Posledním trendem pojišťoven je segmentace zákazníků, která podle různých kritérií zákazníka zařadí do konkrétní rizikové skupiny a podle ní mu spočítá cenu.
Segmentace má své výhody, ale i zápory. Mezi výhody patří levnější pojištění pro méně rizikové řidiče, tj. zvláště starší osoby, obyvatele menších měst či pracující ve zdravotnictví. Jenže vždy se ve vybrané skupině řidičů najde mnoho slušných, kteří se z různých důvodů do předem připravené formy nevejdou. Segmentaci nyní nepoužívají pouze pojišťovny AXA, Kooperativa a Triglav. Server Měšec.cz připravil v dnešní vydání stručný přehled nabídek, kterými pojišťovny lákají na sjednání povinného ručení pro rok 2009. Čtěte více: Měšec.cz: Porovnejte si nabídku povinného ručení 2009