V Praze jako doma. Česká města lákají turisty, chtějí pomoct svým podnikatelům

13. 7. 2020
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Některá města se po pandemii koronaviru snaží do svých center nalákat návštěvníky a zároveň tak pomoci místním podnikatelům.

Prostřednictvím projektů dochází k propojení turismu a podnikatelů v daných městech. Pro ně se jedná především o podpůrnou aktivitu a také reklamu. 

Co se dozvíte v článku
  1. Jeďte utrácet do Znojma
  2. Hotel se o akci dozvěděl od hosta
  3. Olomouc, to musíte
  4. Šternberk vsadil na soutěživost
  5. Podnikatelé se nyní potřebují nadechnout

Jeďte utrácet do Znojma

Nalákat turisty do Znojma a přimět je k tomu, aby v tomto městě utratili peníze, je cílem projektu Znojmo Zadax s hastagem #mastozadax. Naším primárním cílem není dostat do podzemí nebo na radniční věž dvakrát tolik turistů a vybrat více na vstupném, ale naznačit turistovi, že je skvělé se u nás ubytovat, zajít si tu na oběd nebo do kavárny a využít dalších atraktivit města, protože pak bude mít na naše krásné památky, prohlídku města nebo vybrané akce volný vstup, tedy zadax, vysvětluje starosta města Jan Grois.

Projekt je tedy založený na tom, že pokud turista utratí určitý obnos peněz u soukromníků, dostane poukaz na volné vstupné do objektů, které spravuje město. Patří mezi ně podzemí, radniční věž, hradební opevnění a Expozice pivovarnictví. V nabídce je také prohlídka města, případně návštěva letního kina. 

U restaurací a kaváren dostanete poukaz, pokud u nich necháte alespoň 150 korun, pro ubytování platí hranice 500 korun a u ostatních služeb, kam můžeme zařadit půjčovny kol, kánoí, využití turistického vláčku, Vinobusu nebo například návštěvu objektů, které nejsou pod správou města, jako je znojemský hrad nebo rotunda, je výše útraty pro obdržení poukazu stanovena na 200 korun, vyjmenovává místostarosta Karel Podzimek.

Do kampaně #mastozadax chce znojemská radnice vtáhnout co nejvíce partnerů z oblasti ubytovatelů, gastroprovozů a dalších služeb souvisejících nějak s turismem. Adéla GrossmannováButiku Brusinky vnímá projekt jako skvělý nápad, jak podpořit podnikatele v tomhle složitém období. Nyní ještě nedokáže úplně odhadnout, zda konkrétně tento projekt zvýší návštěvnost a tržby, ale každá podpůrná aktivita a reklama je pro její obchod skvělá. Odezva je velmi pozitivní, zákazníci tento „dárek“ oceňují, někteří už znají z ubytovacích nebo restauračních zařízení, doplňuje. Nouzový stav pro ně znamenal v podstatě okamžité uzavření obchodu, nulové tržby a totální nejistou do budoucnosti. Takže šlo o opravdu velkou komplikaci. Musím říct, že v červnu přišlo veliké zlepšení a s příjezdem turistů se začínáme vracet do normálu a věříme, že teď už bude jenom lépe, dodává Adéla Grossmannová. Michaela SobotováPivních lázní Znojmo dodává, že turisté o tomto projektu často vědí už když do Znojma míří, a kdo o tom neví je velmi mile překvapeni.

Přečtěte si, jak se dařilo kavárnám, v článku Přežily kavárny pandemii? A jak se dál změní jejich byznys? Zde jsou odpovědi

Hotel se o akci dozvěděl od hosta

Na podobném principu funguje projekt nazvaný V Praze jako doma, kde za každou noc v hotelu dostane host body, které může využít na volné vstupy do muzeí nebo památek, případně na některé z komentovaných prohlídek Prahy. Každý host může získat maximálně 8 bodů za jeden pobyt – voucher s body dostane při ubytování na hotelu. Tato akce platí pro pobyty v období od 1. července do 30. září nebo do vyčerpání voucherů. 

Projekt se líbí také zapojeným ubytovacím zařízením. Ivana Peterková, General Manager z Dancing House Hotel ****, věří, že projekt zaujme a Prahu navštíví a přijede si prohlédnout více Čechů. Babeta SchneiderováBohemian Hostels & Hotels projektu také fandí, ale nepředpokládají, že se jim díky němu nějak výrazně zvýší návštěvnost a vzrostou tržby. O projektu se navíc dozvěděli až od jejich hosta. Ten nám poslal e-mail a ptal se nás, jestli jsme do projektu zapojení. Na základě toho e-mailu jsme se potom do projektu zapsali, popisuje. 

Psali jsme: Ostrava podpoří drobné podnikatele. Odpustí jim nájem i nabídne finanční injekci

Olomouc, to musíte

Na domácí turisty cílí o letošních prázdninách také Olomouc s kampaní nazvanou Olomouc, to musíte se souvisejícími webovými stránkami Letní Olomouc. Kromě lákání na nejrůznější prohlídky, večerní programy nebo například geolokační hry pro malé i velké, se zaměřují především na pobyty. Do větších měst budou turisté letos mířit spíše na jednodenní výlety. Novou kampaní, novinkami a bonusy je však hodláme oslovit natolik, aby měli důvod zdržet se déle, popisuje náměstkyně pro cestovní ruch, kulturu a sport Markéta Záleská

Ti, kteří se ubytují na více než jednu noc, mohou získat takzvanou Olomouc region Card. Díky ní získají vstupy do necelé stovky atraktivit, jako jsou hrady, zámky nebo muzea, MHD po městě zdarma a slevy na další desítku míst po celém Olomouckém kraji. Kartu je možné využívat 48 hodin od jejího vyplnění a podpisu držitelem a její platnost je do 31. 12. 2020. Kromě této nabídky si mohou zájemci o ubytování koupit také jeden z několika výhodných balíčků, jako je například Velký střelecký balíček pro dva v Jívové u Olomouce.


Autor: Olomouc, podle licence: Rights Managed

Ukázka kampaně Olomouc, to musíte

Šternberk vsadil na soutěživost

Informační centrum Šternberk ve spolupráci s místní akční skupinou vymysleli soutěž s názvem Šternbersko sobě. Do ní je zapojeno přes 20 podniků z okolí, například Irish Pub 5 Lišek, ŠNYT Primka, Šternberský klášter, Expozice času nebo Knihkupectví Lehečková. Do soutěže se může zapojit každý, kdo v zapojené provozovně utratí minimálně 100 korun. Pak musí vyplnit leták, přicvaknout k němu účtenku a vhodit je do připraveného boxu. Každý týden se losuje deset zákazníků, kteří mohou vyhrát jak vouchery v hodnotě 400 Kč do konkrétní zapojené provozovny, tak věcné odměny od místních prodejců.

Podnikatelé se nyní potřebují nadechnout

Všichni v cestovním ruchu pocítili obrovské ztráty v oblasti ubytování, stravování, konání svateb, konferencí. Ze dne na den všichni měli tržby nulové, ale náklady v podstatě stejné. Praha a i naše oba hotely se do „normálu“ vrací pomalu, ale zdaleka nejsme na tržbách, které jsme měli v předchozích letech. Kdy to bude, neví, bohužel, vůbec nikdo, podotýká Ivana Peterková.  Pivní lázně Znojmo mají celkem 3 provozy: kavárnu, pivní lázně a ubytování. Úbytek příjmů byl znatelný, proto jsou nyní rádi, že se ekonomika a cestovní ruch nastartovali, lidé chodí posedět na kávu a něco sladkého, a také využívají jejich nového ubytování. Největší komplikaci pro nás představovalo dočasné uzavření pivních lázní, kde lidé mají domluvené termíny a všechny jsme museli přesunout, doplňuje Michaela Sobotková.

V momentě, kdy byli Bohemian Hostels & Hotels nuceni zavřít, už od prvního dne řešili, jestli budou schopni krizi přežít a ustát nebo ne. Nakonec se jim podařilo přežít díky spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy, kdy ve čtyřech jejich budovách ubytovali lidi bez domova. Díky poplatkům, které za ně magistrát zaplatil, měli peníze na mzdy pro jejich zaměstnance a na zaplacení poplatků, které jsou spjaty s ubytováním těchto lidí (elektřina, prádelna). V současné chvíli jsme zhruba na 20 % běžné obsazenosti v tuto roční dobu, doplňuje Babeta Schneiderová. 

S výše popsanými projekty se mohou vázat speciální nabídky. Ty pro Tančící dům hotel i pro hotel Chateau St. Havel připravovali už v dubnu, a to formou speciálních pobytových a dalších balíčků. Nabídku naopak neupravovali v Bohemian Hostels & Hotels ani v Butiku Brusinky. Projekt Znojmo Zadax pro ně byl příležitost, jak dostat Butik Brusinky jednoduše do společné propagace na místní podniky. Zatím využíváme tento projekt, je možné, že v budoucnu navážeme se speciálními akcemi, ale i na toto je teď příliš brzy. Potřebujeme se nadechnout a obchod znovu pořádně rozjet, říká Adéla Grossmannová. 

Pivní lázně Znojmo pro letošní sezónu nově rozšířili pocet mist k sezeni na zahradce z paletoveho nábytku. Ta je vzhledem k poloze přímo v centru atraktivním mistem pro mistní obyvatele i turisty. Do portfolia služeb také přidali možnost zapůjčení naplněného piknikového koše nebo zapůjčení kabrioletu na výlet. Naši zákazníci tak získávají možnost si ještě více a oroginálně vychutnat krásy Znojma a okolí, dodává závěrem Michaela Sobotková.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).