Přispěji troškou do mlýna.
Nadávat na něco umí každý, ale pojďme si projít fakta z praxe a ty jsou následující:
A) zavedení EET
Toto budu demostrovat na jedné prodejně potravin (potažmo firmě s 10 prodejnami potravin).
Ale musíme začít tak o cca 3 roky nazpátek. Před cca 3 roky byla prodejna potravin donucena úřady (asi FU) si koupit nové pokladny (říkalo se tomu prý Fiskální pokladny). Cena pokladny byla cca 25 000 Kč (v případě 10 pokladen jste tam byli za 250 000 Kč) - majitel to zaplatili ze svého. Tímto to vše začalo.
Po cca 3 letech přijde na řadu zavedení EET, takže tyto "staré pokladny" za 250 000 Kč strčíte jako majitel do sklepa nebo do nějaké místnosti, protože jsou vám na nic. Jediné co vám zbude, jsou plné krabice kotoučků o průměru 80 mm. A v tomto případě už máte mímus 250 000 Kč.
Musíte zavést EET a lámete si hlavu, kolik vás to ale bude stát? Někteří znalci tvrdili, že se tzv. vlezete do 5 000 Kč za jedno pokladní místo. Pojďme si to spočítat, jak je to s pořízením vybavení. Jaké vybavení k tomu potřebujete, abyste splnili povinnost EET?
1. tzv. železo (PC nebo nějakou sestavu).
V případě PC potřebujete bednu s min. W10, jinak vám to nebude šlapat (cena cca 3 500 Kč s licencí W10, plus program Excel a k tomu ještě běžný monitor, za 3,5 hodně dobrý - pokud chcete dotykový tak se připravte na cenu za monitor 4 až 12 tis. Kč podle velikosti)
2. Software na EET se na trhu pohyboval od 500 Kč až po nesmyslné částky 250 000 Kč vč. měsíčních licencí 890 Kč a jiných podobných paušálů. Prodejna si koupila software za 1 000 Kč jednu licenci bez paušálu, aby ušetřila.
2. Paragonová tiskárna (ceny těchto tiskáren se pohybovaly od 1 500 Kč do 15 000 Kč, a to podle počtu předpokládaných vytisknutých účtenek v našem případě se jedná o 4 700 účtenek měsíčně tzn. že musíte koupit tiskárnu za min 4 až 6 tis. Kč při tomto počtu účtenek vydrží 11 až 13 let) Ty levné tiskárny za 1 500 Kč vám vydrží sotva 3 až 5 let a potom vám odejdou a budete nuceni pořídit nové.
3. Připojení na internet se pohybovalo a pohybuje v průměru od 125 Kč do 350 Kč měsíčně.
Výsledek:
PC za 3 500 Kč + program na EET za 1 000 Kč + paragonová tiskárna 4 000 Kč (pro začátek kotoučky vlastní). Tedy CELKEM 8 500 Kč
K tomu musíte připočítat další náklady na instalaci programu (2 hodiny po 450 Kč, školení prodavačky (2 hodiny 1 000 Kč), pořízení internetu 300 Kč tj. celkem 2 200 Kč.
Po sečtení těchto dvou položek jsme na 8 500 + 2 200 = 10 700 Kč
Z tohoto je jasně vidět, že těch 5 000 Kč na pořízení jednoho prodejního místa ANI NÁHODOU!!!
Pokud si koupíte druhou variantu, tak se dostanete s náklady na pořízení EET někde kolem 12 až 25 tis. Kč za jedno prodejní místo.
A to ještě není vše, protože tím to ještě nekončí.........
1x měsíčně musí někdo zajet na prodejnu a stáhnout soubor účtenek na Flasku (dá se to řešit i vzdáleným přístupem, ale ten už musíte zase zaplatit, pokud ho chcete mít legálně.
Tyto data si např. ekonom stáhne na svoje PC a musí je tzv. zkontrolovat a potom předat účetní k zaúčtování. V případě 10ti prodejen jsem kontroloval takto 47 000 účtenek skoro 4 hodiny (program (např. při aktualizaci slavných W10) nebo taky někdy pani pokladní občas něco chybně zadá a vy to musíte pravidelně kontrolovat, abyste měli stejná čísla z EET a v účetnictví. Jinak máte problém s FU.
Takže práce navíc pro pokladní, ekonoma a účetní a popř. ještě pracovníka IT, který řeší propojení EET s účetním programem. Takže paní pokladní chce přidat, ekonom a účetní to taky nebudou dělat zadarmo. Takže když každému přidáte 1 000 Kč měsíčně za zajištění EET, tak jste tam za 3 000 Kč a celkově už budete na 13 700 Kč.
Pro mě osobně je to:
1. Velké náklady a spousta starostí při zavedení EET
2. Velká administravní zátěž malých firem, podnikatelů a OSVČ
3. Velký finanční byznys softwarových firem a jim podobných za legální podpory státu
Podle mě by všichni, kdo zavedli EET, měli předložit takovýto ekonomický rozbor na FU a ten by měl toto vyhodnotit..........a takový jako 10 miliard sem a 7 miliard tam a že spousta podnikatelů si toto zavedení pochvaluje, tak to jsou keci..............
A to nás ještě čeká zavedení GDPR
B) zavedení GDPR od 5/2018
Udělal jsem si vlastní průzkum na trhu, jaká je situace a dospěl jsem k následujícím číslům:
Informace pro ty, kteří se rozhodli na zavedení GDPR si najmout odbornou firmu (bod 2).
Nejdříve se podíváme na současnou situaci v oblasti nabízených služeb na zavedení GDPR na trhu. Ceny nabízených služeb a produktů byly zjištěny na základě mých osobních požadavků od 6 společností a byly zprůměrovány. Tyto ceny služeb byly zjišťovány pro organizace a společnosti do 50 zaměstnanců.
Služba/produkt Počet dnů/počet kusů Cena v Kč Poznámka
Školení GDPR 1 1 900 doporučuji
Školení DPO 2 18 000
Analýza GAP 1 120 000 až 250 000 Dle rozsahu
Implementace GDPR 1 350 000 až 450 000 Dle rozsahu
Evidence smluv - Program na evidování smluv 1 48 000 Licence na 5 let
Právní servis - Program na sledování právní legislativy 1 45 000 Licence na 5 let
Manager datových schránek - Program na ovládání datových schránek 1 35 000 Licence na 3 roky
Najmutí externího pracovníka DPO 1 8 000 a výše Měsíční částka
Vlastní pracovník 1 3 000 a výše Měsíční navýšení mzdy vlastnímu pracovníkovi
Z tabulky je vidět, že pokud si najmete firmu na zavedení GDPR a zakoupíte si od ní programy zaměřené na GDPR, tak se jednorázové náklady na toto zavedení GDPR můžou pohybovat min. 600 000 Kč a výše.
Dále je nutné k tomu připočítat měsíční náklady na správu těchto dat, což může podle mého odhadu činit tak min. 3 000 Kč a výše za práci jednoho pracovníka.
Se zavedením a zabezpečením dat budou připadat do úvahy ještě další práce navíc a náklady tipu:
a) práce IT (cloudová úložiště, šifrování disků, výměna staršího software za novější, nákup externích disků na ukládání dat apod.)
b) práce právníka
c) práce ekonoma
d) práce finančníka
A to zavedení GDPR má prý stát podle ekonomů 5x až 15x více než zavedení EET.
Z mého rozboru to bude asi FAKT PRAVDA, že to tak BUDE!!!
Ať žije podpora malého a středního podnikání v ČR.
Přeji vám hezký příjemný den. Ať se vám daří.
Obavam se, ze jste udelal nekde chybu, spise vice chyb. Treba nerozumim tomu, proc musite pouzivat drahy Excel, ale to je drobnost a pokud jej uz mate zakoupeny, tak jej jiste dokzete vyuzit i pro mnoho dalsich cinnosti. Pro ty nejmensi podnikatele jsou snad i nejake EET pokladny pro Android, do urciteho poctu uctenek je SW zdarma. Zkusenost s tim nemam, nepodnikam. Ale urcite zkusenosti s ucetnim SW mam, pomaham velkym firmam byt jeste vetsi a uspesnejsi...
Ve svem okoli mam nekolik asijskych obchudku, jsou to male vecerky, vetsinu prijmu tvori prodej alkoholu a kuriva, odhaduji obrat na 200, nekdy treba i 400 kKc za mesic, pokud se zadari. Ti lide neumi dobre cesky, ale vsichni maji pokladny ktere vydavaji kvalitni EET uctenky. Makaji od nevidim do nevidim. Mozna nedaji kazdemu zakaznikovi uctenku, ale pokud se clovek skarede podiva, uctenku bez reci dostane a uctenka je v poradku. Vetsina tech obchodniku ty uctenky skutecne tiskne i kdyz je zakaznici nechteji.
Jak je mozne, ze tito obchodni bez znalosti IT, s bidnou znalosti cestiny a mnoha dalsimi handikepy dokazou zakonu vyhovet? Co delaji jinak??
Pro vysvětlení
Pane to nejsou žádné chyby, ale skutečnost z praxe.
1. Excel se dá dneska pořídit starší licence za 500 Kč a ten potřebujete, aby se vám sestava z EET uložila v souboru .xls a vy ji mohl předat účetní a ekonomovi k dalšímu zpracování. Máte 10 prodejen tzn. 10 Excelů a věřte mi, že ty prodavačky v prodejně ten Excel vůbec na nic nepotřebují. Jediné, co bylo na tom nejtěžší je naučit ten soubor otevřít a dole na posledním řádku si přečíst celkovou denní tržbu a tu si přepsat do sešitku denních tržeb nebo si myslíte, že si prodavačka stihne v prodejně tvořit Kontingenční tabulky, když některé starší prodavačky ani neuměli na klávesnici v prvopočátku najít písmeno "K"?
2. Software pro Android a další podobné programy jsou jak se zmiňujete "ZADARMO". Ano jsou zadarmo, ale musíte si k nim koupit ještě měsíční paušál např. za 890 Kč, což je za rok 10 680 Kč a za 10 let je to 106 800 Kč.....a teď vám to přijde, že je to opravdu ZADARMO? Položte si otázku - dá vám dneska někdo v tomto státě něco zadarmo? Nesmíte všemu co v TV říkají věřit. Než jsem někomu doporučil zařízení na EET, tak jsem je půl roku prověřoval a srovnával a můj výsledek "TOTÁLNÍ HNŮJ" na trhu a skoro samej podvod na malého podnikatele a hlavně v podání mobilních operátorů.......
3. Vietnamská komunita - s tou mám jenom ty nejlepší zkušenosti (pracovitý a poctivý lidé vůči mě). Za svoji dobu podnikání jsem vyřídil 65 úvěrů pro tyto podnikatele v českých bankách (výše úvěrů od 1 mio až po 18 mio). Výsledek = dobrá splátková morálka a 57 úvěrů splaceno do 5ti let. Pro ně není problém si koupit v ČR RD za 3 až 5 mega nebo zařízení na EET za 25 tis. Kč, aby byli v klidu a neměli opletačky s FU........Víte, co jim hrozilo v případě nesplacení úvěru - deportace do Vietnamu a to je jako kdyby nad nimi visel Damoklův meč.
To jsou moje poznámky k těm mým chybám.....
Poznámka
Než někomu budete sdělovat něco o chybách, tak si to prověřte pořádně v praxi.
Zkuste si v tomto státě v malém podnikat a uvidíte a nebude se stačit divit, čím vším si budete muset projít a co si doslova protrpět.
Zkuste si např. rozjet cukrárnu a těch asi 97 povolení nebo kolik toho chtějí budete shánět tak asi rok a půl........ jak to popsal jeden malý podnikatel, co si ji chtěl zařídit. Najdete to někde na internetu.
VTIPNÉ VELMI
ZNÁM JICH TAKÉ PÁR A VÍM ŽE OBRAT MAJÍ AŽ 150000 DENNĚ, ALE SVĚTE DIV SE ANI JEDEN NENÍ PLÁTCE DPH
ÚČTENKU JSEM OBDRŽELA, ALE BEZ TZV. FIK KODU A KDYŽ JSEM SE NA NĚJ ZEPTALA, TAK MI CHTĚL NAKUPENÉ PONOŽKY SEBRAT I S ÚČTENKOU ZPĚT. A K VEČERKÁM MÁM TAKY SVÉ. POPRAVDĚ KDYŽ VIDÍM JAK ZODPOVĚDNÝ PRACUJÍCÍ Z VIETNAMU STOJÍ NA KASE V KAUFLANDU A MÁ VRCHOVATÉ TŘI VOZÍKY JEDNÍM AŽ 3 SORTIMENTY ZA AKČNÍ CENY TAK MNE BEROU VŠICHNI ČERTI. MÁLOKDO VÍ, ŽE ČESKÝ PODNIKATEL NESMÍ NAKUPOVAT V ŘETĚZCÍCH PRO DALŠÍ PRODEJ. VÍ TO TI PODNIKATELÉ A KONTROLY CO NA NĚ CHODÍ. ALE VEČERKÁM SE VYHNOU. ASI TO BUDE TOU PRACOVNÍ DOBOU NE??