Na trh virtuálních operátorů vstupuje další silný hráč. Je jím miliardář Jiří Šimáně, spoluvlastník ČSA a Unimex Group. který brzy představí svého nového operátora Gorila Mobil. Jak uvedly Hospodářské noviny, Gorila mobil bude cílit hlavně na mladé a mobilní internet.
Čtěte seriál Virtuální operátoři, levné a neomezené volání
Gorila Mobil se zaměří na internet
Trh virtuálních operátorů by měl v příštím týdnu rozšířit Gorila Mobil, za kterým stojí miliardář Jiří Šimáně. Ten je majitelem aerolinek Travel Service, přes které spoluvlastní ČSA, nebo většinovým majitelem holdingu Unimex Group, který mimo jiné provozuje síť hobbymarketů Uni hobby či přes franšízu několik hobbymarketů OBI. Jak ukazuje výpis z obchodního rejstříku, Šimáně se stal v Gorila Mobil šéfem dozorčí rady. Kromě něj sedí v dozorčí řadě také Petr Staněk, zakladatel internetové cestovní kanceláře NetTravel.cz, a Pavel Turek, bývalý manažer týmu formule 1.
Podle Hospodářských novin se chce Gorila Mobil zaměřit především na datovou komunikaci a mladší zákazníky. Ty chce oslovit tarify, které budou založeny na mobilním připojení k internetu. Akcentem na data a internet by se Gorila Mobil mohl odlišit od ostatních virtuálů, kteří většinou cílí na nižší segment zákazníků, a to levnějším voláním a SMS. Gorila Mobil by měl fungovat v síti operátora O2, kterého před časem zakoupila skupina PPF dalšího českého miliardáře Petra Kellnera.
Trh s virtuálními operátory oslavil již první narozeniny
Virtuální operátoři fungují na českém trhu již více než rok a čtvrt a aktuálně jich své služby nabízí okolo padesáti. Virtuálního operátora provozují i velcí hráči jako například ČEZ nebo Tesco. Prvním virtuálním operátorem nicméně byl BLESKMobil společnosti Ringier Axel Springer CZ, který vpadl na trh 7. listopadu 2012.
Jako první virtuální operátor měl BLESKMobil velmi výhodnou výchozí pozici. Stal se jedinou alternativou ke trojici zavedených mobilních operátorů a ukázal, že lze zákazníkům nabídnout ještě nižší ceny volání, SMS a internetu. Jeho nevýhodou ale bylo a dodnes je, že nabízí pouze předplacené telefonní služby. Z toho důvodu se firmy, které na trh přišly později a nabídly tarify a celkové vlastní zázemí, začaly honosit titulem „první skutečný virtuální operátor“ a podobně. Jedno se ale BLESKMobilu upřít nedá. Zacílil na méně náročnou a velice širokou skupinu potencionálních zákazníků, kterým předplacené služby nevadí.
Čtěte více: Virtuální mobilní služby slaví první narozeniny. A stále jich přibývá