Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů získalo za více než rok své působnosti na oblibě. Kontaktní místa po celé zemi registrovala v období mezi 1. dubnem 2008 a 10. červnem 2009 celkem 1948 případů žádostí o vyřešení spotřebitelských sporů mimosoudní cestou.
Celých 70 procent všech případů je dnes řešeno prostřednictvím našich kontaktních míst v rámci celé České republiky,
uvedl Petr Kužel, prezident Hospodářské komory České republiky. Těší nás velký zájem ze strany spotřebitelů, ale i vstřícnost podnikatelů k dobrovolnému řešení vzniklých sporů mimosoudní cestou,
doplňuje Kužel.
Nejčastějším důvodem sporů jsou neuznané reklamace a nerespektování práva na odstoupení od smlouvy. Z celkových 1948 případů se jich 1432 již uzavřelo. Třetina z nich se vyřešila kvalifikovanou radou, když se celá věc vysvětlila po kontaktování protistrany ke spokojenosti všech účastníků. 6 % sporů musela vyřešit tzv. mediace a v jednom případě se spor dostal k rozhodčímu řízení (arbitráže).
Kontaktní místa, která nabízejí možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, lze nalézt ve všech krajích České republiky. Čtrnáct z nich provozuje Hospodářská komora České republiky, osm jich mají na starosti spotřebitelské organizace. Čtěte také: Při exekuci hrozí věřiteli role žalovaného.