Ministerstvo dopravy představilo novou komunikační kampaň, zaměřenou na rychlost, agresivní jízdu, alkohol za volantem a zádržné systémy. Určena je mladým lidem mezi 18 a 25 lety.
Od 1. října spustilo Ministerstvo dopravy novou komunikační kampaň, která má zejména mladým lidem ukázat skutečnou tvář dopravních nehod. Cílem je ovlivnit vysokou nehodovost a snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách do roku 2010 na polovinu hodnoty roku 2002. Jak vláda na svých internetových stránkách informovala, kampaň stojí 150 milionů korun a lidé se s ní mohou setkat v televizních a rozhlasových spotech, tiskových inzerátech, v kinech, na internetu, prostřednictvím speciálních instalací dopravních nehod, letáků a dalších informačních materiálů.
Nejdražší na celé kampani jsou reklamní spoty, které by měly běžet až do roku 2010. Slogan celé kampaně: Nemyslíš – zaplatíš! má působit varovně, stejně jako emotivně laděné televizní spoty. Celá kampaň se zaměřuje na nejčastější příčiny nehod a nebezpečí úmrtí, tedy rychlost, agresivní jízdu, alkohol za volantem a nepoužívání zádržných systémů. Kromě mladých řidičů je určena i chodcům, motocyklistům a profesionálním řidičům. Kampaň vítám, protože někteří čeští řidiči jsou nepoučitelní a počty dopravních nehod na českých silnicích ani přes nejrůznější akce dopravní policie neklesají,
říká ke kampani dopravní psycholog Martin Kořán. V zahraničí těmito spoty dosáhlo zhruba k 6% snížení nehodovosti. V přepočtu na lidské životy by tak nemuselo každoročně zemřít přes 60 osob.