Komora daňových poradců má v působnosti daňovou problematiku, nevím, jak mohli, s přihlédnutím ke své odborné specializaci, připomínkovat technické (nedaňové) aspekty aplikace zákona v praxi. I když možná to bude brzy jedno - k EET se bude ještě vyjadřovat ústavní soud a ačkoliv se Finanční správa nyní opravdu snaží (stanovisko je krok správným směrem a kdykoliv někam zavolám, všichni jsou vstřícní a snaží se pomoci) výrazy, jako zásada právní jistoty a předvídatelnost práva se v nálezech oběvují poměrně často. Nevypsali sázkové kanceláře ohledně EET nějaké sázky? Možná by bylo zajímavé jít si vsadit. :-)
K upřesňování zákonů mají sloužit v první řadě podzákonné právní předpisy (vládní nařízení, vyhlášky - zákon však musí obsahovat příslušná zmocnění), poté editační povinnost a teprve ve třetím kroku nějaké metodiky. Ovšem pokud už se zákony upřesňují metodikami (podle nichž se vnitřně řídí orgány veřejné správy; ovšem pro editační povinnost platí totéž), musí se striktně postupovat podle zásasy "in dubio pro libertate". To bohužel finanční správa zjevně nedělá, naopak používá velmi extenzivní, do práv daňových poplatníků silně zasahující výklady. Nejvyšší správní soud i ústavní soud už k tomu v minulosti (tehdy se to týkalo celní správy) daly jednoznačné stanovisko, že to takhle nelze.