Ministerstvo průmyslu a obchodu podpoří výrobu osobních ochranných prostředků

22. 4. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Výzva se týká podpory podnikatelské činnosti zaměřené na výrobu zdravotnických prostředků a prostředků osobní ochrany nebo na likvidaci infekčního odpadu.

Jedná se o výzvu s názvem Technologie COVID-19, v rámci které je k dispozici 300 milionů korun. Příjem žádostí bude probíhat od 27. dubna do 29. května 2020.

Klíčové je administrativní proces schvalování žádostí zvládnout co nejdříve, aby bylo možné projekty rychle realizovat a také proplatit. Nejen proto MPO ještě víc využívá moderní technologie, on-line komunikaci a digitalizaci, říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček

O programu jsme informovali v článku Vláda schválila nové programy, které podpoří české firmy v boji s koronavirem 

Parametry výzvy

Výzvu s označením Technologie COVID-19 mohou využít malí a střední podnikatelé, kteří: 

  • pořídí nová zařízení na výrobu zdravotnických prostředků a osobních ochranných prostředků;
  • rozšíří výrobu svých stávajících struktur vyrábějících takovéto produkty; 
  • za tímto účelem přemění svou výrobní linku; nebo
  • pořídí nové zařízení pro likvidaci infekčního odpadu. 

Podporovat se bude podnikatelská činnost se zaměřením na výrobu zdravotnických prostředků a prostředků osobní ochrany. Zejména půjde o projekty, které mají přímou souvislost s bojem proti dalšímu šíření koronavirové infekce prostřednictvím pořízení nových technologických zařízení a vybavení, upřesňuje náměstek ministra průmyslu a obchodu pro evropské fondy Marian Piecha

Podrobnosti včetně Osnovy podnikatelského záměru najdete na webu MPO.

Podnikatelé mohou žádat o 50% dotaci na nákup strojů a zařízení, co jsou potřeba k zahájení výroby. Minimální výše dotace je 250 tisíc Kč, maximální 20 milionů Kč. Projekty bude možné realizovat do konce roku 2020 a podpora bude ve formě dotace s tím, že bude možné uplatnit výdaje vzniklé od 1. února 2020.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).