Víte celý základní problém je vůbec v momentálním pojetí vztahu státní úředník a běžný občan. To, co přijali v roce 2014, prý údajně pod tlakem Evropské mumie, která sama není schopna se svým Olafem ani dostatečně stíhat dotační podvodníky, a co si má říkat služební zákon, je vrchol ZOUFALSTVÍ. Zatímco dělník ve fabrice udělá-li zmetek výrobek, letí na hodinu, ze státního úředníka udělal socansko-estébácký služební zákon neodvolatelný kus. V roce 2014 socani a estébáci z ANO masivně spěchali, aby vyházeli ještě za zákoníku práce stovky státních úředníků ze svých pozic a dosadili tam lidi typu Janečka, Schillerové, Fojtíka, Mattauschové a dalších, kteří dnes trpí pocitem neomylnosti, nedotknutelnosti a hlavně neodpovědnosti. Pokud se nezmění rychle služební zákon v tom, že představení - odborníci - s stranickou legitimací - až do úrovně ředitel odboru - budou podléhat nejen přísnému služebnímu hodnocení, ale budou též za určitých přesně specifikovaných situací odvolatelní ze své funkce, můžete si takových článků psát tisíce a je to asi tak jediné, co vám zbývá. Pokud existuje pár rozumných poslanců, měla by být už tato novela služebního zákona dávno na stole, namísto pokecávání o ničem a pobrekávání, jak to všechno nešlape. Sorry jako, jiné řešení nevidím.
Ničit celé firmy a fakticky i celé rodiny jen pomocí nějakých metodických pokynů a bez opory v zákoně, to mohou dělat jen zlí a bezpáteřní lidé. Zajišťovací příkazy jsou tak závažným nástrojem, že by měl být kompletně řešen zákonnou normou. A ne, že se schválí zákon jen obecně a pak si to někdo rozšíří metodickým pokynem. Nejsem právník, ale to už musí být fakt důvod, aby úředník firmu zničil. Problém je v tom, že úředník odpovídá do výše 4x násobku měsíčního příjmu, což může dělat takových 120-150 tisíc Kč. Pro tohle mám jediné slovo: TOTALITA.
Úředník takto odpovídá spíše ryze teoreticky. Hlavním předpokladem je, že musí být prokázán vznik škody, kterou způsobil - a bohužel - se stavem české justice je to leckdy kardinálním problém, i kdyby poškozený chtěl jako nikdo jiný prokázat, že byl úspěšný podnikatel a nyní je kandidát na sociální dávky.
Já jsem v předchozích volbách dal hlas ANO. Chtěl jsem změnu. Ale za ty 4 roky jsem pochopil, že jsem udělal hloupost; letos to nedostalo ANO. Ono je to těžké volit nějakou stranu, která by byla aspoň trošku rozumná...a to nečekám žádné terno...
ODS zklamala průserama typu Nagyová; ČSSD nechápe, že dluhy se platí; KSČM absolutně nevolitelná (u mě); KDU-ČSL radši nekomentuji...
Kdybych měl dostatek peněz, tak radši emigruju do Švýcarska či do Austrálie...
K zajišťovacím příkazům se vyjádřím takto: Podle mě, by zajišťováky měly být vydány jen v extrémních situacích. Pokud je prokazatelné, že firma dlužila na DPH či jiné dani velkou sumu (v řádech x milionů), tak OK. Ale není možné, že pracovníci finančáku a celní správy zlikvidují firmu a po nějaké době soud rozhodne, že to "kleknutí" nebylo v pořádku. Když ministerstvo financí prohrává velké % žalob proti zajišťovákům, tak by měl z finančáku někdo okamžitě letět na hodinu a uhradit způsobené škody.
Bylo by fajn, aby úředníci měli za svoji činnost plnou odpovědnost. Tzn. způsobí-li firmě likvidaci díky zajišťovákům, tak by měl takový úředník uhradit celou škodu - i kdyby to přesáhlo 200 mega - se odstaví v rámci exekuce všechen majetek a účty (úředníka). A doživotně splácet způsobenou škodu (třeba těch 200 mega)... To aby někteří lidé pochopili, že za chyby se platí.