Ministerstvo šetří, zahraniční stravné má v roce 2015 zůstat na letošní úrovni

16. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Zatímco ministerstvo zahraničí chtělo pro rok 2015 zvýšit zahraniční stravné ve 13 zemích, ministerstvo financí se rozhodlo šetřit a navrhuje sazby neměnit.

Pokud bude schválen návrh vyhlášky ministerstva financí (MF), sazby zahraničního stravného se pro rok 2015 nijak nezmění. MF totiž nesouhlasí s ministerstvem zahraničních věcí (MZV), které navrhlo u 13 zemí stravné zvýšit. MF zdůvodňuje ponechání sazeb tím, že je potřeba šetřit.

Zahraniční stravné má zůstat pro rok 2015 stejné

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Zahraniční stravné v roce 2015 má zůstat na letošní úrovni.

Stravné na zahraniční cestě upravuje § 170 zákoníku práce. Stravné se poskytuje zásadně v cizí měně a jeho výši určuje vyhláška. Částky stanovené vyhláškou mají za úkol pokrýt zvýšené náklady zaměstnanců na zajištění jejich běžné celodenní stravy při pracovních cestách v zahraničí ve veřejných stravovacích zařízeních střední kvalitativní třídy, resp. první kvalitativní třídy v rozvojových zemích Asie, Afriky a Latinské Ameriky. Úpravu sazeb navrhuje ministerstvo zahraničních věcí, vyhlášku však musí posvětit a “oficiálně” předložit ministerstvo financí.

Zatímco v předchozích letech MF návrh MZV zpravidla podpořilo, pro rok 2015 se situace změnila. MF totiž odmítlo návrh MZV, které chtělo změnit sazby u 13 zemí, a místo toho chce sazby ponechat na úrovni roku 2014. Návrhy MZV a zastupitelských úřadů vycházejí z vývoje cen v místní měně, inflace v přepočtu na dolar, resp. euro, je však většinou podstatně nižší. Vzhledem k potřebě úspor proto MF navrhuje pro rok 2015 zachovat stávající sazby, píše MF v důvodové zprávě k návrhu vyhlášky.

Čtěte více: Zahraniční stravné v roce 2014

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).