Tomu nerozumím. Ústavní soud přece jasně řekl, že zadržování nerozporované části dopočtů nemá žádnou zákonnou oporu (už teď). Tedy k jejímu vracení není třeba nijak měnit zákony, jen je třeba se začít podle nich řídit. Změna zákona by byla potřeba, kdyby ji berní úředníci vracet nechtěli (a asi by byla hned jako protiústavní zrušena).
To je bohužel důsledek svévolného vykládání zákona ze strany MF a FS. Zatímco ústavní soud říká, že zadržování nesporné části vratky DPH nemá oporu v zákoně, MF a FS tvrdí, že stejně tak v zákoně není, že vracet mají. Takže je zde spor o to, zda platí to, že co není zakázáno, je dovoleno nebo naopak. Samozřejmě že ze strany MF a FS je to naprosto zvrácená logika, zejména ve světle rozhodnutí ústavního soudu, ale není to poprvé, co si dělají z ústavy a zákonů trhací kalendář. Co třeba takové EET, kdy ústavní soud pozastavil 3. a 4. vlnu s tím, že se jedná o příliš drastický zásah bez nějaké hlubší analýzy dopadu a přínosu. Analýza není a 3. a 4. vlna se vesele schvaluje.
Jenže, jak poukázal ústavní soud, v zákoně je, že FS má svou činností co nejméně zasahovat do chodu firem. A protože zadržování (nerozporované) hotovosti je velmi podstatný zásah do chodu firmy, tak to FS podle zákona dělat nesmí. Tedy v zákoně je, že vracet musí. Jen se ctěné úřednictvo musí vrátit do první třídy ZŠ a naučit se číst.