Názory k článku Ministr Žák vytáčí dopravce, chce opět prosazovat úpravu mýtných sazeb

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 7. 2013 9:48

    jasin (neregistrovaný)

    Dopravci mají extrémně účinnou loby. Výsledek je že nás už léta všechny okrádají. Parazitují na veřejných rozpočtech a cpou si kapsy našimi penězi.
    Poplatky které platí nestačí pokrýt ani 16% nákladů na opotřebení silnic které způsobují. Natož na stavbu a obnovu. Stačí nahlédnout do statistických přehledů.
    Proto zubynehty brání soukromé výstavbě dálnic. Vlastník totiž logicky požaduje aby se mu invetsice minimálně vrátila. Tam podplácení poslanců není nic platné. Tam by museli zaplatit skutečné náklady.
    Totiž část. Spravedlivá cena by ještě měla vyjadřovat i podíl na ničení životního prostředí.

  • 31. 7. 2013 15:41

    Dopravce (neregistrovaný)

    Vážená jasine, autodoprava je služba, kde konečným příjemcem je buď nějaká společnost a nebo konečný spotřebitel, fyzická osoba. Ať to mýto a různé poplatky pro nás, pro dopravce klidně zdraží a jsem pak zvědavý na vaší reakci, až se následně veškerý koncový produkt na prodejnách také zdraží. Nebo si myslíte, že většina malých, či středních dopravců mají statisícové, nebo milionové zisky, aby toto případné zdražení ponechaly ve své režii a následně nezdražily konečnou cenu dopravy? Pokud si toto myslíte, můžete vesele začít v autodopravě podnikat. Ale podle vašeho příspěvku, zřejmě o oblasti nákladní autodopravy nemáte nejmenší znalosti a nevíte, co vše to obnáší. Podle mě jste přesně ten typ spotřebitele, kterému vadí nákladní auta a kamiony na silnicích, ale každý den si kupujete zboží, které je k nám dováženo. Zelenina, ovoce, exotické ovoce, oblečení, obuv, elektronika. A na druhou stranu, každá společnost, která něco vyrábí, tak své produkty musí nějak dostat ke konečnému spotřebitely. Ať se jedná jen o dopravu v rámci území CZ, nebo o export do jiného státu.

  • 6. 8. 2013 11:02

    x (neregistrovaný)

    No a co? Já bych byl pro velké zdražení mýta. Zaprvé by se tím snížila diskriminace železniční dopravy (ta platí násobně větší částky za užití dopravní cesty než kamiony), zadruhé by se možná přestalo s blbostma jako vozit v Česku vyrobené sýry na zrání do Itálie a pak zpět. Klidně bych si připlatil za potraviny třeba 50%, pokud by to znamenalo méně kamiónů na silnicích a tím čistčí vzduch, méně hluku a nižší náklady na opravu silnic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).