To je furt dokola. Vždyť definici českého výrobku už se nejednou (marně) snažili vymyslet. Když to udělají přísně, tak není česká ani tlačenka od řezníka z prasete jím samým vykrmeným, protože je v ní pepř z dovozu. A když to bude tolerovat nějaký podíl nečeských surovin, tak je zase česká i Coca-Cola, protože to je jen česká voda a český CO2 s trochou amerického sirupu.
Jak kdy a jak kde. Já mám vypozorovány některé drahé výrobky v některých supermarketech. Takže třebas mou oblíbenou značku tolateťáku mají v supermarketech za cca 105Kč a v drogeriích za 80Kč. Zhruba jednou do měsíce je akce a v supermarketu ho mají za 54Kč.
Podobně kafe, co pije manželka. Velké balení kolem 270Kč, v akci za 140Kč. Tu akci mívají ve dvou řetězcích, obvykle tak jednou za dva měsíce. Takže zhruba jednou do měsíce se dá sehnat.
U těhle věcí vždy kupuji do zásoby, protože se to nekazí a já vím, že to spotřebuji nebo rozdám. Do letáků nekoukám, jen se při cestě kolem regálu podívám po těhle položkách, jejichž cenu znám (toaleťák, kafe, aviváž, prací prášek, kukuřičné lupínky, fazole/kukuřice/hrášek/ananas v konzervě apod.) - a když je to zlevněné tak to koupím.
Otázka je, zda i za tu akční slevu to mají se ziskem. Já věřím, že buď ano, nebo je to prostě za nákupní cenu. Takže většinu času na tom mají 100% přirážku.
Jiná katerogie jsou potraviny s krátkou trvanlivostí. Tam běžně dělají to, že tu věc na pár dnů hodně zdraží a pak mírně sleví. Takže něco, co běžně stojí 30Kč zdraží na 40Kč a pak zlevní na 29Kč. U tohohle se vyplatí sledovat ceny ani tak ne kvůli té slevě, jako spíš kvůli těm pár dnům, na které to zdraží. V těch dnech je lepší to koupit jinde, koupit jen nezbytně nutné množství nebo to koupit později. Je pravda, že to lze ale efektivně dělat jen když člověk cenu těch věcí dlouhodobě zná. Protože v letáku se nedočtete, že je právě ten den, kdy džus zdražili z 32Kč na 42Kč.
Omezit slevové akce ? ALe jo, proč ne ? Konečně si největší voličská základna skupiny ANOfert - čili důchodci, STB a 5.tá správa - kteří jedou výhradně na slevových akcích, ochutnají plody své voličské vášně ! ANO a bude hůře, milí voli-či skupiny ANOfert. Přeji Vám příjemné probuzení.
Zamezení slev, si myslím, je z důvodu, že tím i stát přichází o korunky z DPH, jen si stačí vynásobit deset haléřů počtem obyvatel za jeden den, kolik pak ma pak vlastně státní pokladna DPH díky slevám ztrátu? Hodně, když to pak převedeme na celý měsíc. A České výrobky? Oět můj názor: Aby se prodávaly více České BABIŠOVI výrobky. A vlastně díky zavedení minimální marže si Babišova vláda zajistí jisté příjmy jak do státní kasy, tak i do své. Lidičky, pojďme se teď zabývat něčím, co nás těší, ekonomika neekonomicky myslících lidí nás netěší. Radujme se z maličkostí, nedělejme si belké starosti z lidí, kteří jsou pohlcení materialismem.... Na světě je přeci tolik věcí, pro které se radovat a materialismus nechme těm, co materialismus naplňuje štěstím.
Co tak přikázat: "Kolikrát se může nadechnout nezaměstnaný, kolikrát zaměstnaný a kolikrát podnikatel?"
Pan ministr je produktem komunistické výchovy a proto bude nařizovat podnikajícím subjektům a bude je omezovat. Je to ve smyslu - silný stát - silný byrokratický aparát. Tak skončila Římská říše, kterou pak rozebrali jednoduché kmeny bez byrokracie. Buď pan ministr nezná historii, nebo ji zná a pak se záměrně snaží o zlikvidování České republiky.