Je to na mě složité, musím školit svůj personál, je to nespravedlivé, bylo by to lepší bez EET.
Právě jsem v jedné větě shrnul celý "článek". Bylo by rozumnější přinést objektivní fakta, uvést konkrétní kalkulaci nákladů na zavedení EET. Kolik Vás stálo pořízení zařízení? Kolik platíte měsíční paušál? Kolik hodin probíhalo školení personálu? Kolik hodin měsíčně trvá administrativa EET, kdo ji vykonává? Jsou ty požadavky nepřiměřené v dnešní digitální, internetové době?
Zkuste toto sepsat do článku a na základě těchto konkrétních údajů udělat závěr proč EET ano/ne.
Hezký den,
Vladimír
Myslím, že je potřeba hlavně všem těm nepříčetným obdivovačům EET říci jednu zásadní věc a sice, že svoboda pro živnostníky si určit kolik daní chtějí platit zůstává zachována..a to je asi to hlavní. My co podnikáme už nějaký ten rok, víme, že když se zvednou příjmy..tak se holt zvednou výdaje a opět jsme doma, ne? :-)
Tedy představa, že "my dělnická třída" budeme ždímat živnostníka je opravdu legrační, protože tady nikdo nikoho ždímat nebude. Jednoduše proto, že se žádný živnostník ždímat nedá. Ano, celá věc se trochu zkomplikuje, ale jen nepatrně... ty vyšší nákady se rozúčtují zákazníkům, ale výsledek je předem jasný.
Já vlastně souhlasím. Pro bary, obchody, kadeřnice a firmy, kde byla možnost nedávat účtenky a tržbu si nechávat vlastně jako výdělek. My jsme EET na kamenných prodejnách jednoduše zavedli a neřekli ani slovo.
Ale pro e-shopy, kde všechny transakce lze dohledat? Máte k tomu nějaký argument? Možná to jen já špatně chápu...
to je jednoduche..
na ucte..
jednak - je prece jedno, jestli je platba kartou na ucet, nebo prevodem.. a prevodem se neeviduje..
druhak - kdyz si velmistri uvedomili, ze to pos*ali (coz Vy zjevne porad nevidite), tak to chteli zrusit.. coz jim pochopitelne odpurci nedovolili - at si v tom vymachaj rypak..
ale sami zakonodarci, kteri netusili jake druhy podnikani mame, doposud si pletou trzby s prijmy a nove dokonce zamenuji miliony s miliardami (ach jo..), tak i tito mantaci si uvedomili, ze tohle je pitomost..
cili.. dnes jiz to vi vsichni.. tedy.. zjevne temer vsichni.. ;)..
Vysvětlení je prosté. Kdyby Bureš sledoval pouze hotovostní platby, tak by sice bojoval proti daňovým "únikům" těch kadeřnic a malejch hospodskejch, ale pro něj osobně by to nemělo žádný význam. Tím že do toho zapojil i platbu kartou, má dokonalý online přehled o maloobchodnách tržbách v celé republice a proti tomu jsou jeho krádeže okolo Čapího hnízda, dluhopisů a miliardové dotace ANOFertu jenom drobky. No a e-shopy do toho tak nějak spadly právě díky potřebě mít data o celkových tržbách v maloobchodě. Jinak jakou jinou logiku by měla registrace platby kartou, která je vždy zadokumentovaná v bance?
Ten článek je o e-shopu. Jaké myslíte stále zařízení? Je tu X komentářů a většina negativních ve stylu, že "je ten článek blbost" mluví o kamenném prodeji. EET v online a v kamenné prodejně není to samé. Do e-shopu na míru nelze nacpat hotovou pokladnu od O2, KB nebo Dotykačky :)
Orientačně to stálo: 60 hodin programátorské práce (máme vlastní systém e-shopu) - 4 jazyky (www.different.cz, www.differenta.sk, www.differenta.ro, www.differenta.hu), 4 měny, dárkové poukazy, dobropisy atd. Pár hodin dodělávek, až když přesně člověk zjistil, že zákazníci mu do procesů dokáží vnést další nové zajímavosti, které neočekával a je nutné je zautomatizovat.
Zaškolení jednoho personálu tak 2 hod. Nehledě na to, že dnes je 11.4. a holky ve firmě se prostě stále ptají: "a neudělám tím chybu v EET?". Protože tomu prostě nechtějí rozumět. Pracují ve www.different.cz, protože je prostě baví pracovat s módou. Ne logicky uvažovat nad nějakou EET.
Je tam navíc těžké započítat hovory: "Ahoj. Potřebuji rychle vědět... když paní přišla na osobní odběr, ale teď si bere jen polovinu věcí a má k tomu ještě dárkový poukaz od manžela, který chce odečíst... co s tím máme dělat?" >>> rozhozená vaše rozdělaná práce, brainstorming týmu, co tím vlastně kdo myslí a jak by to vlastně bylo správně v EET řešit a udělat. Naštvaný zákazník, protože chce být už venku z obchodu a hrát si doma s rodinou...
Ono se to zaběhne, jasně. Mně prostě přijde jen nepřiměřená ta zbytečnost toho, že platby kartou vždy šly přeci dosledovat, protože přichází na účet. Tak proč jsme sakra museli ty desítky hodit řešit zavádění EET do e-shopů právě kvůli platbám kartou? Já to prostě přisuzuji tomu, že ti, kdo zvedali ruku, tomu prostě tak úplně nerozumí. A pak se tedy včas měli zeptat odborníků. To je jediný smysl článku.
Přeji vám hezký den. Milan Polák
Pokud máte vlastní systém, tak proč ho neuděláte tak, aby zaměstnanec nemohl nic v EET pokazit? My jsme to tak udělali (systém vše hlídá ať to jsou různá storna, částečné vratky apod. ) a zaměstnance jsme v nemuseli ani školit. Ano, je to více práce na programování, ale nic se nepokazí a nikoho moc ani nezajímá jak to funguje - hlavně že funguje.
Podnikatel by měl vést daňovou evidenci aka JEDNODUCHÉ účetnictví. To by měl být schopen vést snadno sám. Pokud má ale e-shop, naprosto nedává smysl, aby se učil programovat a řešil procesy, které v onlinu mohou nastat (článek je zmiňuje bohatě), a s kterými nikdo nepočítal předem, protože ti, co to připravovali a schvalovali, neměli páru, co to vůbec znamená.
Toto připravili úředníci placení z našich daní. Amatérský paskvil, proti kterému jsme bezmocní.
Jsme rodinný podnik a provozujeme dvě lékárny. Téměř deset let máme ze zákona povinnou kusovou evidenci, registrujeme každou tabletu, každý gram, každý mililitr toho, co přes lékárnu projde, vše máme zachované v počítači. Personál máme kvalifikovaný a schopný, přesto nyní místo toho, aby komunikoval s pacientem a snažil se mu pomoci odbornou radou, hledí hlavně na to, aby ve chvíli prodeje správně vytiskl účtenku, která není pro našeho pacienta tak důležitá, jako naše pomoc jemu. Nechápu proč byly lékárny zahrnuty do EET, zvláště, když tuto povinnost nemají nemocniční lékárny, které vykonávají pro veřejnost úplně stejnou činnost, jako lékárny veřejné! Jsme přetíženi administrativními úkony na úkor naší lékárnické specializace.
Souhlasím. Babiš je pitomec a hajzl, který nasral celý podnikatelský národ! Sám okrádá stát protože je ministr financí a zná přesné mantinely. Dostává dotace, likviduje konkurenci prasečím způsobem.
Poprvé za 19let mě nebaví podnikat, je to návrat k totalitnímu režimu. A za všechno může JEN BABIŠ.
Jak nám může dělat ministra takový zloděj, podrazák a zm*d. A't táhne zpět nebo ať ho někdo sejme traktorem.
Každý chorobomyslný člověk který nikdy nepodnikal nepochopí, co všechno je při podnikání potřeba vyvinout za námahu, stres, činnost a kolik cenného času. L
Zdravím, ano, ale je potřeba si uvědomit, že za to nemůže Hrabiš. Za celou situaci jsou odpovědni lidé sami, kteří se chovají jako ovce a nepřemýšlejí. Tyto lidi stačí mediálně zmanipulovat, dát jim koblihu a to prostě stačí. Pyšni a spokojeni dají Hrabišovi podporu ve volbách 2017 okolo 30 %. Jen trochu pšenice rozhodit na zem a ovečky... Hrabiš koná v rámci svěřené moci, kterou jsme dali my jako občané a opět dáme. Smutné, ale realita...
TL
Zabýváme se prodejem na bleších trzích, na internetu jsou běžně dostupné informace o tom, že pokud provádíte pravidelnou činnost ( to je i 2 x měsíčně) musíte evidovat. Pokud máte obchodní činnost, jste povinen každou platbu řádně zaevidovat. Každý zná sortiment bleších trhů, prasklé žárovky, ohnuté hřebíky a plyšáci z kontejneru. Vše je nutné řádně zaevidovat. Vyhnete se tomu pouze v případě, že např. uklidíte po babičce a jdete prodávat jako tzv. občasný prodej. Kolikrát si to můžete dovolit není jasné, když dvě akce měsíčně na trzích jsou již pravidelná činnost. (Vyjádření najdete na konci, v článku Čurda a EET) To podle mého znamená konec inzerce v naší zemi (inzerát pouze jeden den, již nikdy neopakovat, jinak máte total. opakovanou činnost)...... Na druhou stranu podle zákona o dani z příjmů se použité věci nedaní, a není stanoven žádný limit...
Nikdo mi nedokázal dát odpověď. Musí se to asi nějak paušálně odečíst ze základu daně, protože ty použité věci nemají faktury a dod. listy. Dle toho vyjádření tam ti chudáci obchodníci musí zaevidovat i věci po dětech, os. auto atd...... To je trochu, dle mého názoru, omezování práv a svobod občanů. Proč tedy tu kasu musí mít prodejce, který prodává pouze použité zboží? Zdraví Milan.
On na to přesný názor v postatě není. Pokud budete prodávat vlastní věci pak nepotřebujete jak živnostensky list tak nemusíte evidovat. Pokud Vás však kontrolní orgány napadnou,že provozujete podnikatelskou činnost, musíte se bránit a pravděpodobně skončíte u soudu, který rozhodne.
poctivost nebo nepoctivost absolutně nesouvisí s administrativní a procesní náročností zavedení EET na e-shopu. Navíc - na e-shopu už před zavedením EET byly platby dohledatelné (kromě dobírek poštou vyplácených odesílateli v hotovosti, tam se dalo unikat, to ano). Platby převodem i kartou jdou na účet, který máte registrovaní na FÚ a FÚ si může kdykoli vyžádat od vaší banky náhled na jeho pohyby.
Tak k čemu zavádět u e-shopů EET pro platby, které probíhají on-line a na účet????? Tam to bylo ošetřené přece už jednoduše před EET. Ovšem by tomu úředníci museli rozumět :-/
8 let provozuji e-shop, 8 let přiznávám všechny tržby, řeším pouze daňovou optimalizaci v mezích daňové legislativy. Měl bych tedy být "ten poctivý, co nemá mít s EET problém". Budete se divit, já ho mám. A mají ho i mí zákazníci díky snížení komfortu zrušením možnosti platit kartou a osobních odběrů. Nelíbí se jim to. A ohledně případných zdražení - náklad 30.000 Kč na zavedení EET na e-shopu, dělaném na míru, není zase tak málo peněz. Ministerstvu financí je naúčtovat nemohu, musel bych je tedy naúčtovat svým zákazníkům, protože já si EET nevymyslel, já ho k ničemu nepotřebuji, tak proč bych ho sakra měl platit já ze svého?
Vážený pane,
nikdo Vám přece nebrání, začít podnikat a ukázat nám všem, jak se to má dělat.
Až si budete sám shánět sortiment, klienty, kteří budou využívat vaše služby, popřípadě zaměstnance do své provozovny, no a k tomu všemu budete ještě po večerech vyplňovat stohy nejrůznějších dokumentů pro úřady (pod hrozbou značných sankcí v případě nesplnění) a samozřejmě budete dohlížet na řádný chod EET - no tak nejméně po roce navštivte podobnou diskusi, jako je tato - no a můžete nám sdělit naprosto relevantně, zda budete mít na věc stejné názory, jako nyní.
Obávám se však, že toto je pro Vás naprosto nereálné...
Podle vyjadřování jste zřejmě klasický zaměstnanec, který končí v půl třetí odpoledne a má spoustu volného času na to, aby zde naprosto hloupě "papouškoval" rétoriku Babiše a jeho nohsledů...
Působíte dojmem, že máte nějaký životní problém, se kterým se nedokážete vyrovnat a proto se za každou cenu musíte zviditelnit alespoň takhle, jako jeden z těch mála "spravedlivých". A ještě jste neuvedl základní frázi svého guru a to, že "včetci kradnú" !
Je mi Vás dost líto...
Je to přesně naopak, EET opravdu vadí jen poctivým. Nepoctiví si najdou jinou cestu, jak šidit a EET vlastně zakryje jejich šizení, neboť finanční správa se bude soustředit na EET a kontrolní hlášení, plus následné analýzy čísel, která jim z toho vypadnou. Poctiví se budou muset srát s EET dokud tu EET bude, nepoctiví budou opět vysmátí.
Velmi se mi líbí, že se už dnes objevili politici, kteří jsou tak hloupí, že po cca několika málo měsících co je systém EET spuštěn radostně hýkají v médiích, že už teď vybrali víc..nevybrali nic... o tom, zda systém vybere, nebo nevybere se dozvíme až v roce 18, kdy budou OSVČ danit rok 17 tedy rok, kdy už fungovalo EET. Rovněž až v roce 20 bude patrné co systém EET dal, nebo vzal až budou všichni podnikatelé danit rok 19..tedy rok, kdy už EET bude platit pro všechny..do té doby spekulovat nad tím, zda má EET, nebo nemá význam, nemá valného smyslu.
Každopádně systém EET nijak živnostníka neomezuje v tom, aby si jako do teď určil v jakém daňovém pásmu se chce pohybovat, z tohoto důvodu nepředpokládám nějak zvláště zvýšený výběr daní. To je jen vlhká představa socialisticky pomýlených politiků a jejich ne moc chytrého obecenstva.
Na výstavách jsme se nezabývali prodejem věcí, ale prezentací firmy. Pokud,ale někdo měl o vystavenou věc zájem, bylo možné mu ji na místě prodat. Efekt tohoto prodeje byl vzhledem k ceně za výstavní plochu nulový.
Letos jsme bohužel museli tyto zákazníky odmítnout, neboť prodej nebylo možné zaevidovat.
A je jedno, jestli blbec toho druhu, co v životě neudělal samostatně obchod ani za pět padesát, nebo blbec, co žije o tři levely výš, na všechno má lidi a dokáže jako Babiš prohlásit, že začít podnikat by neměl nikdo, kdo nemá aspoň milion do začátku.
Dnes jsem po uzavření kontroly kontrolního hlášení a vratky DPH. Postup účtování DPH ve sdružení FO, konzultovaný s pracovnicí FÚ v černu 2016, byl dnes pracovníky kontrolního oddělení téhož FÚ, jen o dveře vedle, shledán nesprávným. Sice bez sankcí, nicméně několik hodin a pár desítek ujetých kilometrů mě to už stálo, a účetní to bude muset předělat "po novu", také za moje peníze, no a ještě nám pak vyměřej nějaký "ouročky" .....
Když čtu podobné kritické články, tak mne vždy napadá jedno: Jak jste to řešili před zavedením EET?
Jednotlivé body z článku:
- někdo objedná na e-shopu, zaplatí kartou a pak chce produkt vyměnit za jiný. Nejlépe v trochu jiné ceně. - To jste o tom neúčtovali? Zákazníkovi nevydávali doklad, s uvedením konkrétně odebraným zbožím a vyrovnáním ceny, ať už kterýmkoliv směrem?
- někdo objedná na e-shopu a pak ve 14denní lhůtě vrátí jenom část - O tom jste taky neúčtovali? Nevystavovali zákazníkovi doklad?
- někdo objedná na e-shopu, ale ve 14denní lhůtě se rozhodne, že chce jeden produkt vyměnit za jiný v jiné ceně. - Opět stejný dotaz? Nevystavovali jste účetní doklad řešící finanční rozdíl, Doklad o odebraném zboží, ...
- někdo objedná na osobní odběr a chce si zboží vyzvednout na centrále a zaplatit hotově. Ajo. Musíme mít EET terminály úplně všude - A to jste to EET nevydávali pokladní doklady, když jste inkasovali hotovost?
- někdo objedná na osobní odběr, zaplatí kartou na e-shopu, ale na obchodě se rozhodne, že mu to nesedí a že by chtěl vlastně úplně jiné šaty v jiné ceně - A to jste zákazníkovi účtovali původní cenu z objednávky, nebo jste nevydávali doklad vůbec? Nevydávali jste doklad s uvedením odebraného zboží?
- někdo objedná na osobní odběr, ale na obchodě si věci vyzkouší a dvě nechce vůbec, ale zase si vezme navíc jednu kabelku - Stejně jako výše...
Pokud jste toto všechno neřešili před EET, tak jak jste vedli účetnictví? Neporušovali jste zákon o účetnictví? Zákon na ochranu spotřebitele? ...
Protože pokud byste to řešili a měli procesně v pořádku, nestačilo by před tiskem pokladního dokladu předat info EET a na doklady uvést kódy?
Zdravím. Odpovím vám na jeden z těch bodů, u ostatních je to podobné. Zákazník vrací část nákupu. Pochopitelně, že i dříve dostal účtenku/fakturu (jinak by nemohl vracet…), nicméně vrácené zboží se jednoduše zapsalo jako vrácené a v účetnictví se tak odečetlo. Hotovo. U eet to je složitější - je třeba poslat na FÚ storno celé účtenky (nelze po položkách), následně vystavit novou na zbytek zboží atd. Ve všech uvedených případech to znamená práci navíc, rušení účtenek, postupy, které třeba ta prodavačka není schopná vymyslet.
Chce se to seznámit s podrobnostmi a zamyslet se, ne opakovat "to jste do teď kradli?" :/
Nedá mi to, abych také nepřispěl svou troškou do mlýna. Domnívám se, že Vaše řešení je příliš složité. Nevidím sebemenší důvod ke strornu celé původní EET účtenky a znovuvystavení nové na zbytek nestornovaného zboží. Vždyť původní příjem v hotovosti/kartou se vratkou části zboží nezměnil. Takže jednoduše vystavím dobropis na vrácené zboží a výsledné částky se záporným znaménkem zašlu jako novou EET účtenku. A podobným způsobem se vypořádám i s ostatními vyjmenovanými případy.
Ono je mnoho způsobu jak to řešit s EET. Všechny jsou ale složitější a dražší.
Uvedu příklad: zákazník si vybral zboží a nasledně je mu vystavena faktura za hotové. Před placením si ještě něco rozmyslí jedné položky chce víc jiné méně a ze samé radosti, že platí málo si ještě něco přiobjedná.
Ve starém systému bylo možné fakturu opravit vystavit novou přesně dle jeho požadavků. Vznikl jeden přehledný doklad.
Nyní budete tvořit další doklady s EET, dle jeho požadavků. Tyto doklady je nutné ještě následně zaúčtovat a to celý proces prodražuje.
Takže by jste postupoval následovně. Zákazník si vybere zboží. Já od něj převezmu peníze a vystavím fakturu.
Následně si zákazník něco rozmyslí a bude chtít změnu a já ho vyhodím s tím, pane už jste zaplatil, Vaše peníze mám, odejděte, vaše problémy a další požadavky mne nezajímají. Máme EET.
Proč?
Normálně ho nechám ho ať si vybere co chce, upravím fakturu/dodák podle skutečně odebíraného zboží a stejně jak před EET, tak až mi platí tak mu musím dát doklad, že zaplatil (pokladní doklad), s EET ho jen nahlásím do systému.
Stačí při osobním odběru nehlásit do EET nic předem, ale až při platbě a mám volné ruce cokoliv upravovat. Trochu složitější je pokud část zaplatí předem, pak musím, řešit rozdíl, ale do EET stejně hlásim jen skutečně přijatou nebo vydanou hotovost.
Ano, pravděpodobně máte jiné další zařízení,které nahlásí tržbu do EET a doklad vystavujete původním způsobem.
Nevím zda je to tak v pořádku, ale my potřebujeme vydat 1 daňový doklad, který je v pořádku uplatnitelný odběratelem a zároveň se ještě automaticky eviduje pro kontrolní hlášení i EET.
S Vámi popsaným způsobem jsem se setkal a pokud je v pořádku má jednu úžasnou vlastnost.
Můžete v něm dotatečně změnit již vystavenou fakturu a napsat,třeba dvojnásobný počet prodaného zboží za poloviční cenu a vše stále souhlasí.
Tento způsob jsme provozovat nechtěli i z tohoto důvodu.Neprůkazné vedení účetnictví je zajímavý termín.
Ne, nemáme další zařízení, účtenky vystavuje a hlásí systém.
Možná jsem nemusel napsat upravím fakturu, přesnější je objednávku. Protože dokud si zákazník neodnáší zboží, tak nedošlo k zdanitelnému plnění a pokud si fakturu vystavím dopředu a ještě ji nahlásím na EET, tak si to sám doprovolně komplikuji. To je celé co jsem tím chtěl říct.
My vystavujeme doklady dva, daňový doklad spojený s dodacím listem a v případě platby v hotovosti, EET účtenku na přijatou (vydanou) hotovost. Terminál na platu kartou na výdejně nemáme, jen online platby a to odbaví systém.
Jsem přesvědčený, že nemáte pravdu a kvůli EET si situaci zbytečně komplikujete.
EET účtenka není účetní doklad, dokumentuje pouze přesun finanční hotovosti (ano jsem přesvědčený, že u platby kartou nemá význam, i když v kamenné prodejně motivaci dovedu pochopit). Je to pouze alternativa k transakcím na účtu.
EET účtenka vůbec nemusí obsahovat jednotlivé položky, takže uvažovat o rušení po položkách nelze. Položky na EET účtenku dávám jen pokud nechci vystavovat více dokladů, abych naplnil všechny povinnosti najednou - účetní doklad, dodací list, EET účtenka - dám všechny povinné údaje na jeden doklad a vytisknu účtenku s položkami.
My jsme ve Vámi zmíněném případě jsme postupovali tak, že pokud přijímám hotovost, vystavím EET účtenku na celou přijímanou částku. Pokud zákazník část objednávky vrací, a hotovost z pokladny vydávám, vystavím EET účtenku jen na vydávanou částku, nic mne nenutí stornovat celou původní platbu a přijímat celou novou platbu. Při vyřízení stejné situace v případě platby na účet to taky tak nedělám. V systému si jen poznamenám, které EET účtenky souvisely s kterou objednávkou a jejich součet musí odpovídat výslednému účetnímu zápisu. Stejně jako pohyby na účtu.
Podívejte, pokud v rámci voleb rozhodují lidé tak, že ani nevědí, koho a jaký program volí anebo chodí jen volit z hecu, popřípadě kvůli tomu, že nemají rádi Kalouska, tak volí Babiše, pak se opravdu nic změnit v této společnosti nemůže. Hlavní problém je totiž v myšlení lidí, kteří nechtějí změnu, spíš jen pomstu anebo nějaký mlhavý slib, který pak politik stejně nezmění. Dokud nebude zakotvena v ústavě odvolatelnost politiků, jejich majetková odpovědnost a taky nezačne fungovat důsledná kontrola voličů, jak a co pro ně jejich politici dělají, můžeme tady psát a číst mraky článků o tom, jak něco nefunguje a jak se hřeší na to, že to ovčan na úkor svého zdraví a spánku dořeší. Pokud nezačnou lidi důsledně chtít od politiků plnění slibů, nebude zákotvena lhůta, ve které musí úředník pod sankcí ztráty části platu zvednout zadek a jít něco udělat pro ovčana, příp. vydat i rozhodnutí, plakejte, plakejte, plačte dál....ale můžete si za to sami!
Můžu vám přesně napsat, co bude dělat člověk, který si doma maluje na textil protože ho to baví a prodává své věci přes internet. Konkrétně přes několik prodejních hand-made serverů a 3x do roka vyrazí na nějaký jarmark. Bude se ho to týkat od června příštího roku a zatím stále doufá, že aspoň ta blbost s placením kartou přes internet se zruší. No a jestli ne, tak k 31.5. na internetu zruší možnost platby kartou, přes PayPal a v hotovosti při osobním vyzvednutí. V létě bude sedět doma (nebo pod stromem na zahradě) místo toho, aby zmoknul nebo umřel vedrem ve stánku na jarmarku, no a pokud těch objednávek přes internet v létě bude málo, tak na dva nebo tři měsíce přeruší živnost, nahlásí se na pracák, udělá si pěkné prázdniny a ve volných chvílích bude vyrábět zboží na Vánoce :-)
A nějaké nastavování EET a hrozby pokut v případě že něco špatně zadá do EET nebo ten internet prostě nepojede a nepodaří se to odeslat do termínu, to mu může být úplně šumák.