Názor k článku Místo desítek hodin podnikání jsme museli nastavovat tisíce „kravin“ v #EET od Jiri - Jsem přesvědčený, že nemáte pravdu a kvůli EET...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 4. 2017 19:46

    Jiri (neregistrovaný)

    Jsem přesvědčený, že nemáte pravdu a kvůli EET si situaci zbytečně komplikujete.

    EET účtenka není účetní doklad, dokumentuje pouze přesun finanční hotovosti (ano jsem přesvědčený, že u platby kartou nemá význam, i když v kamenné prodejně motivaci dovedu pochopit). Je to pouze alternativa k transakcím na účtu.

    EET účtenka vůbec nemusí obsahovat jednotlivé položky, takže uvažovat o rušení po položkách nelze. Položky na EET účtenku dávám jen pokud nechci vystavovat více dokladů, abych naplnil všechny povinnosti najednou - účetní doklad, dodací list, EET účtenka - dám všechny povinné údaje na jeden doklad a vytisknu účtenku s položkami.

    My jsme ve Vámi zmíněném případě jsme postupovali tak, že pokud přijímám hotovost, vystavím EET účtenku na celou přijímanou částku. Pokud zákazník část objednávky vrací, a hotovost z pokladny vydávám, vystavím EET účtenku jen na vydávanou částku, nic mne nenutí stornovat celou původní platbu a přijímat celou novou platbu. Při vyřízení stejné situace v případě platby na účet to taky tak nedělám. V systému si jen poznamenám, které EET účtenky souvisely s kterou objednávkou a jejich součet musí odpovídat výslednému účetnímu zápisu. Stejně jako pohyby na účtu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).