Je to na mě složité, musím školit svůj personál, je to nespravedlivé, bylo by to lepší bez EET.
Právě jsem v jedné větě shrnul celý "článek". Bylo by rozumnější přinést objektivní fakta, uvést konkrétní kalkulaci nákladů na zavedení EET. Kolik Vás stálo pořízení zařízení? Kolik platíte měsíční paušál? Kolik hodin probíhalo školení personálu? Kolik hodin měsíčně trvá administrativa EET, kdo ji vykonává? Jsou ty požadavky nepřiměřené v dnešní digitální, internetové době?
Zkuste toto sepsat do článku a na základě těchto konkrétních údajů udělat závěr proč EET ano/ne.
Hezký den,
Vladimír
Myslím, že je potřeba hlavně všem těm nepříčetným obdivovačům EET říci jednu zásadní věc a sice, že svoboda pro živnostníky si určit kolik daní chtějí platit zůstává zachována..a to je asi to hlavní. My co podnikáme už nějaký ten rok, víme, že když se zvednou příjmy..tak se holt zvednou výdaje a opět jsme doma, ne? :-)
Tedy představa, že "my dělnická třída" budeme ždímat živnostníka je opravdu legrační, protože tady nikdo nikoho ždímat nebude. Jednoduše proto, že se žádný živnostník ždímat nedá. Ano, celá věc se trochu zkomplikuje, ale jen nepatrně... ty vyšší nákady se rozúčtují zákazníkům, ale výsledek je předem jasný.
Já vlastně souhlasím. Pro bary, obchody, kadeřnice a firmy, kde byla možnost nedávat účtenky a tržbu si nechávat vlastně jako výdělek. My jsme EET na kamenných prodejnách jednoduše zavedli a neřekli ani slovo.
Ale pro e-shopy, kde všechny transakce lze dohledat? Máte k tomu nějaký argument? Možná to jen já špatně chápu...
to je jednoduche..
na ucte..
jednak - je prece jedno, jestli je platba kartou na ucet, nebo prevodem.. a prevodem se neeviduje..
druhak - kdyz si velmistri uvedomili, ze to pos*ali (coz Vy zjevne porad nevidite), tak to chteli zrusit.. coz jim pochopitelne odpurci nedovolili - at si v tom vymachaj rypak..
ale sami zakonodarci, kteri netusili jake druhy podnikani mame, doposud si pletou trzby s prijmy a nove dokonce zamenuji miliony s miliardami (ach jo..), tak i tito mantaci si uvedomili, ze tohle je pitomost..
cili.. dnes jiz to vi vsichni.. tedy.. zjevne temer vsichni.. ;)..
Vysvětlení je prosté. Kdyby Bureš sledoval pouze hotovostní platby, tak by sice bojoval proti daňovým "únikům" těch kadeřnic a malejch hospodskejch, ale pro něj osobně by to nemělo žádný význam. Tím že do toho zapojil i platbu kartou, má dokonalý online přehled o maloobchodnách tržbách v celé republice a proti tomu jsou jeho krádeže okolo Čapího hnízda, dluhopisů a miliardové dotace ANOFertu jenom drobky. No a e-shopy do toho tak nějak spadly právě díky potřebě mít data o celkových tržbách v maloobchodě. Jinak jakou jinou logiku by měla registrace platby kartou, která je vždy zadokumentovaná v bance?
Ten článek je o e-shopu. Jaké myslíte stále zařízení? Je tu X komentářů a většina negativních ve stylu, že "je ten článek blbost" mluví o kamenném prodeji. EET v online a v kamenné prodejně není to samé. Do e-shopu na míru nelze nacpat hotovou pokladnu od O2, KB nebo Dotykačky :)
Orientačně to stálo: 60 hodin programátorské práce (máme vlastní systém e-shopu) - 4 jazyky (www.different.cz, www.differenta.sk, www.differenta.ro, www.differenta.hu), 4 měny, dárkové poukazy, dobropisy atd. Pár hodin dodělávek, až když přesně člověk zjistil, že zákazníci mu do procesů dokáží vnést další nové zajímavosti, které neočekával a je nutné je zautomatizovat.
Zaškolení jednoho personálu tak 2 hod. Nehledě na to, že dnes je 11.4. a holky ve firmě se prostě stále ptají: "a neudělám tím chybu v EET?". Protože tomu prostě nechtějí rozumět. Pracují ve www.different.cz, protože je prostě baví pracovat s módou. Ne logicky uvažovat nad nějakou EET.
Je tam navíc těžké započítat hovory: "Ahoj. Potřebuji rychle vědět... když paní přišla na osobní odběr, ale teď si bere jen polovinu věcí a má k tomu ještě dárkový poukaz od manžela, který chce odečíst... co s tím máme dělat?" >>> rozhozená vaše rozdělaná práce, brainstorming týmu, co tím vlastně kdo myslí a jak by to vlastně bylo správně v EET řešit a udělat. Naštvaný zákazník, protože chce být už venku z obchodu a hrát si doma s rodinou...
Ono se to zaběhne, jasně. Mně prostě přijde jen nepřiměřená ta zbytečnost toho, že platby kartou vždy šly přeci dosledovat, protože přichází na účet. Tak proč jsme sakra museli ty desítky hodit řešit zavádění EET do e-shopů právě kvůli platbám kartou? Já to prostě přisuzuji tomu, že ti, kdo zvedali ruku, tomu prostě tak úplně nerozumí. A pak se tedy včas měli zeptat odborníků. To je jediný smysl článku.
Přeji vám hezký den. Milan Polák
Pokud máte vlastní systém, tak proč ho neuděláte tak, aby zaměstnanec nemohl nic v EET pokazit? My jsme to tak udělali (systém vše hlídá ať to jsou různá storna, částečné vratky apod. ) a zaměstnance jsme v nemuseli ani školit. Ano, je to více práce na programování, ale nic se nepokazí a nikoho moc ani nezajímá jak to funguje - hlavně že funguje.