Finanční krize dolehla na mobilní operátory. Rozhodli se pro příští rok méně utrácet za televizní reklamy. Může za to i nový ceník komerčních televizí, který zvýší ceny v průměru o 20 procent. Píše to deník E15. Podle deníku tak české televize zažijí v roce 2009 hubený rok. Právě mobilní operátoři jsou jedni z nejvýznamnějších inzerentů.
Podle výzkumu TNS Media Intelligence Vodafone, T-Mobile a Telefónica O2 utratili v průběhu deseti měsíců za televizní spoty 951 milionů korun. O svůj byznys se mohou bát i přední vydavatelé. Operátoři podle deníku E15 totiž zvažují, že omezí výdaje i na reklamy v denících a outdoorové reklamě.
Svou pozornost budou provozovatelé telekomunikačních služeb upírat na typ médií, které jim zajistí efektivnost reklamy. Týká se to například internetu: Počítáme s větším důrazem na dlouhodobé vztahy se zákazníky, on-line aktivity a výběr cílenějších médií,
řekla deníku mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Stejně bude podle E15 postupovat i Vodafone.