Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) včera definovalo hlavní teze své připravované strategie „Digitální Česko“, která má pomoci lidem v přístupu k vysokorychlostnímu internetu. Strategie se také zaměří na oblast digitálního televizního vysílání a správy kmitočtového spektra.
Cílem strategie je rozšířit v Česku pokrytí širokopásmovým internetem. Strategie by také měla dát impuls pro využívání služeb jako jsou e-Government, e-Learning či e-Health a podpořit rozvoj interaktivní digitální televize. Chceme vycházet z reálné situace, a proto do přípravy zapojíme odborníky i kraje,
uvedl Jan Duben, ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb MPO.
MPO musí v rámci své strategie také vzít v potaz implementaci telekomunikačního balíčku EU do českého práva. Projekt ministerstva má tak přinést konkrétní návrhy na zjednodušení podmínek pro investice do elektronické komunikace. MPO plánuje v budoucnu například zřídit speciální portál, přes který by telekomunikační firmy mohly koordinovat stavební práce na nových nebo rekonstruovaných sítích.