Problém je v zákonech, které jdou na ruku pojišťovám a spol. a umožňují "uzavřít" takto závažnou smlouvu (která má trvající efekt) bez podpisu, jenom zaplacením něčeho (a jak článek naznačuje, občas také zaplacením něčeho za někoho) anebo tím, že to telefonu neprozřetelně plácnete "ano". Občan je pak trvale v ohrožení a musí se mít neustále na pozoru před hajzlíky, kteří se ho snaží nachytat. Legálnost například telefonního spamu od call center tomu ještě víc nahrává.
Dokud bude zákon takovéto pochybné praktiky připouštět, tak k případům zneužití docházet prostě bude, ať už s úmyslem někomu uškodit anebo úřednickou chybou.
Ono to je dvousečná zbraň. Známého kdysi takhle po telefonu oslovili s výhodnou nabídku, ale zapomněli nějak dodat, že se jedná o časově omezenou akci. Došlo k odsouhlasení nabídky a vše bylo v nelepším pořádku do chvíle, než akce skončila a začali chtít neakční cenu. Začali vyhrožovat soudy a argumentovali záznamem hovoru. Na tom to taky skončilo "super, ale to není můj hlas. Já vám nic neodsouhlasil." A v tenhle okamžik to firma vzdala a nehnala se do nejistého sporu.