Jelikož nejsem daňový poradce ani žádný jiny pracovník co se týče všeho okolo daní.
Ale pracuji v jedné větší firmě. A musomz vše dokládat. Originální smlouvu o životním pojištění. Originální roční výpis o tom jaká je sleva z té životní pojistky, originální dokument o tom že pobiram důchod atd. Jediné co mi vrátí je pojistná smlouva o životním pojištění. Jinak od všeho chtěj a nechávají si originali. Nevím z proč jim nestačí kopie daného originálu. Řekl bych že originál má vždy a jen příslušit mě. Nehledě nato že by neměli asi vědět veškeré věci co se píše v daných dokumentech. Fakt nevim zda si mohu nechávat originali.
Originál potvrzení o zaplaceném životním pojištění (nebo penzijku, úrocích z úvěru) nezůstává Vám. Pokud byste podával daňové přiznání na finančním úřadě, musel byste jako přílohu přiložit originál potvrzení o zaplaceném životním pojištění a finančák by vám ji též nevrátil. Jestliže přiznání nepodáváte, ale zaměstnavatel Vám dělá roční zúčtování daně, princip zůstává stejný - originál potvrzení dáváte zaměstnavateli.
Když by pak finančák přišel k zaměstnavateli na kontrolu, má ten zaměstnavatel povinnost předložit mu všechny doklady, na základě kterých vám vrátil daň. Ty doklady musí finančáku při kontrole předložit ihned, nemůže je začít teprve od Vás pracně shánět (vy už v té době třeba ani nemusíte být jeho zaměstnancem).