Potřebujete poradit od odborníka? K dispozici jsou odborné poradny, kde vám vybraní odborníci odpovědí rychle a kvalitně. Další informace v Podmínkách užívání.
Vybraný dotaz z Právní poradny
Pokud napíši e-mail s nabídkou konkrétního produktu pro konkrétní firmu, která mě nezná, je to považováno za nevyžádanou poštu? Podle jakého právního předpisu se rozhoduje?
Pojem nevyžádaná pošta náš právní řád nezná. Oslovování potencionálních klientů přímo do jejich emailových schránek je stále více užívaným prostředkem reklamy, která stojí nesrovnatelně méně peněz, než např. reklamní letáky.
Reklamou se přitom dle §1 odst. 1 zákona č. 138/2002 Sb., kterým se mění zákon o regulaci reklamy, rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky, pokud není dále stanoveno jinak.
Zasílání nabídek produktů konkrétním potencionálním klientům tak reklamou bezesporu je.Omezení uvedeného druhu reklamy je upraveno ustanovením §2 odst. 1, písm. e) zákona č. 138/2002 Sb., kterým se mění zákon o regulaci reklamy, který stanovuje, že je zakázáno šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje.
Taková reklama tedy může být v rozporu s uvedeným ustanovením a v krajních situacích by mohla vést i k sankcím. K tomuto kroku však v drtivé většině nedochází a adresát na nabídku zareaguje nebo skončí v koši s ostatní jím „nevyžádanou poštou“.
FABIAN & PARTNERS