V síti mýtného by do konce roku mohlo uvíznout už 400 tisíc kamionů. V současnosti přibývá zhruba 10.000 kamionů měsíčně a dopravní odborníci se shodují, že podobné tempo bude pokračovat i během následujících měsíců.
Kamionů bude s rostoucí ekonomikou dále přibývat. Česká republika je navíc z velké části tranzitní zemí, která leží na takzvané hedvábné stezce vedoucí z Německa do Turecka. Vzhledem k tomu, že oživuje ekonomika ve střední a východní Evropě, že se staví další a další logistická centra, u nás, v Maďarsku, na Slovensku i na Ukrajině, tak lze očekávat další nárůst,
řekl děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.
Od ledna se povinnost platit mýtné rozšíří i na malé náklaďáky od 3,5 tuny. Podle odhadů společnosti Kapsch půjde asi o 200.000 vozů. Ředitel společnosti Kapsch Karel Feix předpokládá, že se dynamika nárůstu postupně bude zpomalovat, až se ustálí na tempu růstu HDP.