Finanční správa se rozhodla pro zrušení 23 územních pracovišť finančních úřadů v menších obcích. Slibovala si od toho úsporu ve výši 100 milionů korun. Jedná se především o ty pobočky, kde pracuje méně než 11 úředníků.
Návrh se však nelíbil starostům dotčených obcí, poslancům a ani premiérovi Bohuslavu Sobotkovi. Šéf Finanční správy Martin Janeček proto rychle přispěchal s náhradním řešením.
Čtěte také: 180 milionů korun bude stát roční provoz systému #EET, říká šéf Finanční správy
Služby finančního úřadu budou zajišťovat pouze dva úředníci, a to pouze v pondělí a ve středu a po celý rok. Ostatní úředníci přejdou na vyšší územní pracoviště. Příslušné dva úředníky však poplatníci v aktuálních prostorách nenajdou.
Finanční správa se chce totiž s obcemi domluvit, aby jim obce vyhradily vhodné prostory v minimálním rozsahu k zajištění služeb finančního úřadu. Důvodem je i naplnění požadavku, aby si občan mohl své úřední záležitosti vyřídit na jednom místě. Dnes to prakticky není možné, protože pracoviště finančního úřadu je často daleko od obecního úřadu,
přiblížila plán Finanční správy její mluvčí Petra Petlachová.
Čtěte také: Finanční správa letos daňově vystěhovala už stovku firem, následovat mají tisíce
Zda Janečkův plán nakonec vyjde, se ukáže až na společném jednání s dotčenými starosty, které proběhne 2. září. Podle premiéra Bohuslava Sobotky je však nový návrh pozitivním posunem k tomu, aby poplatníci nemuseli kvůli službám finančních úřadů dojíždět.