Na čem muži šetří a kde naopak ženy investují?

8. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Přístup mužů a žen k využívání finančních produktů a omezení výdajů v souvislosti s ekonomickou situací je rozdílný. Podívejte se, na čem by ušetřili.

Ženy více šetří na potravinách, muži méně spoří na důchod. Vyplynulo z průzkumu veřejného mínění společnosti AWD. Průzkum probíhal na reprezentativním vzorku více než tisíce respondentů a kromě rozdílů mezi příjmovými skupinami se zaměřil právě i na zkoumání různých přístupů k financím u mužů a žen.

Ženy více využívají penzijní a životní pojištění

Podle průzkumu tíhnou ženy mnohem více k využívání finančních produktů, které souvisejí s pojištěním (penzijní připojištění, životní pojistky). Rovněž plánují omezení výdajů v souvislosti se stávající ekonomickou situací. Hodlají více šetřit na dovolené, trávit ji doma nebo na chalupě a celkově omezit počet volných dní. O něco více než muži v poslední době omezily nákupy knih a novin, návštěvy kina, divadla nebo restaurací.

Čtěte také: Od příštího roku bude umožněn odchod do předdůchodu. I pro OSVČ

Naopak muži se ve srovnání s ženami méně finančně zajišťují na důchod. Celých 24 procent mužů nevyužívá za tímto účelem žádný finanční produkt. Raději investují do fondů, vlastní spořící účty nebo termínovaný vklad.

Produkty využívané pro finanční zajištění na důchod:

Produkty využívané pro finanční zajištění na důchod

Zdroj: Průzkum veřejného mínění agentury Perfect Crowd pro AWD (počet respondentů:1041, reprezentativní vzorek podle pohlaví, věku a regionu)

Muži by ušetřili na alkoholu a cigaretách

Také na potravinách jsou muži ochotni méně šetřit. Jsou ale ochotni omezit oblast alkoholu a cigaret (53 % oslovených respondentů). Muži se také v souvislosti se stávající ekonomickou situací obávají snížení mzdy nebo ztráty zaměstnání. Stejně jako ženy by neomezili cestování, sport, vzdělávání nebo bydlení. Zejména v posledních dvou oblastech obě pohlaví šetřit odmítají.

Čtěte také: Přijímáte nové zaměstnance? Proškolte je v rámci stáže ve firmách

Položky omezených výdajů:

skoleni_8_1

Zdroj: Průzkum veřejného mínění agentury Perfect Crowd pro AWD (počet respondentů:1041, reprezentativní vzorek podle pohlaví, věku a regionu)

Foto: www.isifa.com 

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).