Tisk: Na český trh zamíří česko-ruská banka, zájezdy možná opět podraží

12. 6. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Právo a LN: Evropská komise chce omezit daňové výhody pro české cestovky, zájezdy opět podraží

Evropská komise si posvítila na daňové zvýhodnění českých cestovních kanceláří. Chce ho v Česku a dalších sedmi zemích Unie omezit. Změna se má týkat především výpočtu DPH. Uvedl to mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Podle něj tak mohou výrazně zdražit zájezdy do ČR a klesnout příjezdová turistika. Píšou o tom dnešní Lidové noviny a Právo.

Jak deníky upřesňují, kanceláře nyní platí DPH pouze ze své ziskové přirážky a nikoli z celkové ceny svých produktů. Podle Okamury by tak služby českých cestovek pro zahraniční partnery výrazně zdražily, a klesla by tak konkurenceschop­nost.

***

MfD a HN: Na český trh vstoupí první česko-ruská banka

Na český trh vstoupí zřejmě v listopadu nová konkurence v oblasti bankovních služeb. Český trh si našla ve svém hledáčku První česko-ruská banka, která získala od ČNB licenci letos v dubnu. V tuzemsku se zaměří hlavně na firmy, ale nepohrdne ani drobnou klientelou. Píšou Hospodářské noviny a Mladá fronta DNES.

Jsme vůbec první ruskou bankou, která po rozpadu Sovětského svazu získala licenci pro podnikání v Evropské unii, prohlásil včera na setkání s novináři šéf představenstva Roman Popov. Podle Mladé fronty DNES má banka velké plány. Banka se chce podle Popova zaměřit hlavně na české a ruské obchodní firmy, kterým nabídne úvěry, zajištění rizik, transfery a směnu korun a rublů. Nabízet chce i zprostředkování investic do ruských akcií a fondů. „Nemyslíme si, že dosáhneme nějakého vedoucího postavení na českém trhu, ani tu nebudeme budovat síť poboček,“ řekl novinářům Popov. První česko-ruská banka si založila pro Česko dceřinou firmu s názvem Banka pro mezinárodní spolupráci. Podle Popova není jisté, jestli si v tuzemsku nakonec neponechají své tradiční jméno.

***

skoleni_8_1

Právo a LN: Titul největšího tuzemského exportéra opět získala Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla i loni největším tuzemským exportérem. Její export vzrostl ze 178 miliard korun v roce 2006 na 195 miliard korun. Vyplývá to ze žebříčku největších exportérů České republiky, který zveřejnilo Sdružení CZECH TOP 100 a který zveřejnilo dnešní Právo a Lidové noviny. Loňskému pořadí největších exportérů opět vévodí firmy automobilového průmyslu, do popředí se ale dostávají i výrobci elektroniky či energetické firmy. Druhým největším exportérem ČR se v loňském roce stala s vývozem v hodnotě 88 miliard korun společnost Foxconn CZ, která vyrábí spotřební elektroniku. Třetí příčka připadla elektrárenské společnosti ČEZ, jejíž export v roce 2007 obnášel 48,8 miliardy ko­run.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).