Škoda, že uvádíte k GDPR jen takové obecné informace, které ve výsledku v podstatě e-shopům nic neřeknou. Jako eshopistu by mě zajímaly konrétní výklady, příklady, aplikace... Třeba názory odborníků k postoji Heuréky, kdy tvrdí, že pro její ověřeno zákazníky není potřeba zaškrnutý speciální chceckbox pro souhlas. Nebo jak řešit GDPR v případě affiliate, dropshippingu apod. Těch otázek visí ve vzduchu hodně.
Nejsem si jist zda webhosting k eshopu je zpracovatelem nebo správcem osobních údajů. Eshop mu žádná data neposkytuje, webhosting zákaznická data nijak nezpracovává, data neprofiluje, ... Pouze se stará o správné fungování SW. To jaká jsou uložená data, zda jsou nějak šifrována, tříděna nebo ne je věcí provozovatele eshopu.
Jména, bydliště a rodná čísla všech podnikajících FO jsou na netu volně už od vzniku internetu, nevšiml jsem si, že by se to řešilo a zneužívalo. Osobně je mi fuk, jestli jsou někde moje údaje. Spam bude chodit dál ze zahraničí, filtrovat se často už ani nedá, místního spamu moc nechodí a jde ve většině případů odhlásit, takže předpokládám, že se vše zase uklidní, uzavřeme mraky smluv o mlčenlivosti a zpracovaní údajů, nacpeme šuplíky lejstrama, chvili je budeme zamykat, což nás po vyšumění přestane bavit, proběhne pár kontrol na udání zhrzených zaměstnanců a nudících se jedinců patrně se bude méně obchodovat s kontakty, ale to je tak vše. Větší firmy tyto procesy zautomatizují, takže si aspoň zefektivní práci, spousta věcí v praxi nepůjde dělat, protože to je jen teorie, navíc zákon bude schválen až v září a přejdeme postupně do reality GDPR 2.0 a na to počkám.