Za tyto peníze nelze přežít ani v Česku. Myslím si, že je na čase revidovat systém výpočtu inflace resp. spotřebního koše, protože dostatečně nereprezentuje realitu. Výsledkem je zkreslování inflace, což hraje do karet velkým zaměstnavatelům, protože vlastně neexistuje důvod pro zvyšování nominálních mezd zaměstnancům. Ve skutečnosti je český zaměstnanec zbídačován víc a víc. To hraje do karet lichvářům a velkým zaměstnavatelům. A chtěl bych vidět Hanáka jezdícího v BMW 5 GT jak žije z 320 EUR hrubého :-) PS: Mohlo by mi to být jedno, protože jsem OSVČ, ale nesnáším prasečiny.
Myslím si, že je na čase revidovat systém výpočtu inflace resp. spotřebního koše, protože dostatečně nereprezentuje realitu. Výsledkem je zkreslování inflace
Ano, je treba konecne prestat lhat. Kazdy asi vidi, ze u polozek ktere nakupuje denne (predevsim jidlo) ceny neustale kazdym rokem stoupaji az o desitky procent. K tomu ovsem neustale klesaji uroky v bance, ted uz nekde pod 1%. To je opravdu vynikajici zhodnoceni.
Průměrná mzda vzrostla na 25 500 korun. Dvě třetiny lidí na ni nedosáhnou Více na: http://zpravy.e15.cz/burzy-a-trhy/makroekonomicka-data/prumerna-mzda-vzrostla-na-25-500-korun-dve-tretiny-lidi-na-ni-nedosahnou-1115892#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
2/3 lidi take nedosahnou na prumerne iq. ¨
jelikoz narozdil od mzdy nejde iq pridat budeme snizovat prumernou hodnotu ze 100 napr. na 90iq aby na ni dosahlo vice lidi? budeme pak mit vice prumerne inteligentnich a to prece chceme, byt si vsichni rovni a mit vsichni stejne, neni nic krasnejsiho nez rovnostarstvi preci.
To je hovadina, souhlas. Problem je jinde:
Financni gramotnost je zaklad. Na strednich skolach je vyuka rozdelena cca nasledovne: 2h dejepis (drceni se datumu a poctu vojaku, nikoliv pouceni, my museli znat presne na den co se kde podepsalo a jak se to jmenovalo, kolik kde umrelo vojaku a civilu, tohle cloveku zabere nehorazne mnoho casu, ktery by mohl vyuzit na uzitecnejsi veci (i to hrani her je prospesnejsi, nauci se perfektne anglicky)), 2h humanitni vychovy, 4h cestiny (pravidla jazyka a literatura (co ktera nula kdy napsala a kolik to melo stranek).
Temto vecem je dan obrovsky prostor v nepomeru s tim, kolik zaku se tim bude nakonec zivit a bude to potrebovat.
Pokud se literatura smrskne na 1h (0 h by asi neproslo, ve vlade je moc imbecilu, co povazuji znalost presneho zneni kdejake basne za zaklad lidstva a vseho zivota ve vesmiru), humanitni vychova na 10minut a diktatova cestina na 1h, muze se mezera zaplacnout uzitecnejsimi predmety jako je financni gramotnost.
Klasicky stredoskolak: kazdy patek se jde opit, prez tyden se flaka po obchodaku a chodi za skolu, holky nakupuji hadriky, lakuji nehty a chodi na kafe. V maturitnim obdobi si jich 90% zacne delat ridicak a kupovat auta, ktera zatim nepotrebuji a chteji se jen vytahnout. Na vystupu ze strednich skol tak mame prevazne nepouzitelna a zadluzena paka.
ano uroven vzdelavani je tristni a priprava studenta do praxe realneho zivota nulova. prestoze si myslim, ze by 90% teto pripravy mela zajistit rodina, tak 1h tydne uz od napriklad 2. stupne zs zamerena na realne problemy (od prechazeni ulice ci opatrnosti pred cizimi lidmi u malych deti az po vysvetleni rpsn, uverove spiraly, podepisovani smluv atd. pro studenty strednich skol). nejdulezitejsi ale podle me je, aby se ve skole kladl duraz na zdravy selsky rozum a nemotaly se hlavy detem nejakym pseudohumanismem a politickou korektnosti, pak na stret s realitou nikdy nebudou pripraveny.