Na internetu nakupují Češi pravidelně a jsou k obchodům loajální

4. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci ukázal, že polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně.

Nakupování na internetu je tak už běžnou součástí každodenního života. APEK ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere zkoumá chování spotřebitelů v e-shopech již od roku 2012 a dlouhodobě tak sleduje přístup nakupující v české e-commerce. 

Podle výsledků výzkumu zahrnutého do studie E-commerce Survey 2019 9 z 10 uživatelů internetu u nás alespoň jednou za rok objedná zboží v e-shopu. Hned 54 % zákazníků pak uvedlo, že nakupuje alespoň jednou měsíčně. Více než čtvrtina nakupujících uvedla, že za rok pořídí zboží on-line nejméně patnáctkrát, doplňuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK

O popularitě nákupů na internetu si můžete více přečíst také zde: E-shopy si nemají na co stěžovat. Obliba online nákupů totiž stále roste

Zákazníci opakují nákupy u oblíbenců

Návrat do oblíbeného internetového obchodu jako nejčastější nákupní strategii v roce 2014 označilo 16 % zákazníků a letos jde až o 25 %. Nejvyšší loajalitu projevují zákazníci obchodům z kategorie oblečení a obuvi (33 %) a drogerie a produktů pro zdraví a krásu (30 %). Naopak nejméně se lidé vrací do oblíbeného a vyzkoušeného e-shopu při nákupu hraček (13 %) a černé elektroniky (15 %).

Čistě nejlevnější e-shop obvykle volí 21 % internetových nakupujících. Zákazníci nejčastěji volí mix, kdy se podívají na nabídku zboží ve vyzkoušených e-shopech a porovnávají. Růst loajality na úkor nejnižší ceny ovšem potvrzuje, že české internetové obchody volí v posledních letech správnou strategii. Současně zákazníci vědí, že kvalitní služby, které jim vyzkoušené e-shopy poskytují, mají svou hodnotu, shrnuje Jan Vetyška.

Také u dopravy nejsou lidé zaměřeni jen na cenu, jak jsme psali v článku Zákazníci způsob dopravy volí podle kvality i jejich pohodlí. Naslouchejte jim

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).