Nejlepším dnem pro internetové obchodníky je jednoznačně pondělí. Nejslabším dnem je sobota. Nejvyšší průměrné hodnoty objednávky se dosahuje před rozedněním, mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní. Potvrzují přední internetoví prodejci.
Podle statistik lidé o víkendu moc nenakupují, spíše vybírají. V pondělí je to už ale naopak. Podíl tohoto dne na celkových týdenních tržbách je zhruba čtvrtinový,
uvádí Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ. Dodává, že nejmenší podíl na obratu má sobota, kdy spotřebitelé logicky tráví čas jinými způsoby než sezením u internetu. To ostatně potvrzuje i Jitka Součková, marketingová ředitelka Internet Retail a.s.. Skupina Internet Retail sdružuje devět internetových obchodů. Patří sem obchody Kasa.cz, Obchodní-dům.cz, Nakupuj.com, Megaobchod.cz, Vltava.cz, Cybex.cz a slovenské Hej.sk, Obchodný-dom.sk a Dunaj.sk.
Statistiky MALL.CZ dále uvádí i rozložení tržeb v rámci jednoho dne. Nejfrekventovanější nákupní hodinou je 21. až 22. hodina večerní, druhým nejsilnější úsekem dne je doba kolem oběda. Samozřejmě se jedná o pracovní dny. Ty jsou obecně z pohledu tržeb silnější mezi 9 a 16 hodinou, večerní nákupy jsou tlumenější. Zajímavostí je průměrná hodnota objednávek. Mezi šestou hodinou ranní a půlnocí velmi stabilní. Od půlnoci znatelně roste a suverénně nejvyšší hodnoty dosahuje mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní. A to až na dvojnásobek oproti dennímu průměru.
Podle Jitky Součkové je špička uskutečněných internetových obchodů Internet Retail od 9 do 10 hodiny ranní a další mezi 13 a 14 a mezi 20 a 21 hodinou. Podle jejich zkušeností je naopak ve zmíněné době nejvyšších hodnot objednávek (v čase mezi čtvrtou a pátou hodinou ranní), období, kdy lidé většinou spí.