Hlavním důvodem výrazného meziročního růstu v předepsaném mýtném je zpoplatnění více jak 900 km silnic I. třídy a dálnic.
Pokud bychom porovnali vybrané mýtné v lednu 2019 s tím, které bylo vybráno na totožné síti zpoplatněných komunikací, byl by výběr mýtného na přibližně stejné úrovni,
uvádí Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.
Myto.podnikatel.cz
Připravte se na nové mýto včas. Vyzkoušejte nejsnadnější platbu mýtného. Sjednejte si Road Account, které Vám usnadní registraci vozidel a umožní souhrnnou platbu v režimu odložené splatnosti.
Partnerem myto.podnikatel.cz je Diners Club.
Registrováno je 91 % z očekávaného počtu dopravců
Ke konci ledna bylo v mýtném systému registrováno více než 415 tisíc vozidel, tedy 91 procent z předpokládaného počtu 458 tisíc vozidel, se kterým pracoval CzechToll při spuštění systému v rámci svých dopravních modelů. Dopravci si k těmto vozidlům ke konci ledna vyzvedli téměř 338 tisíc palubních jednotek.
„V průběhu ledna jsme ukončili mimořádná opatření, která zdvojnásobila kapacitu obchodních míst na hranicích. I nadále však používáme podle potřeby na rizikových místech, jakým je například příjezd do ČR po dálnici D8, speciálně upravená mobilní registrační místa,“ říká Okáli.
Čtěte také: Už i nový mýtný systém je kontrolován. Vyhněte se pokutám a sankcím
Který úsek je nejvytíženější?
Nejvytíženějším mýtným úsekem na dálnicích byl v lednu úsek na dálnici D1 mezi sjezdy Brno-jih a Brno-centrum. V daném období zde projelo ve směru na Prahu celkem 217 883 automobilů s hmotností nad 3,5 tuny. Rovněž mezi silnicemi I. třídy byl nejvytíženější úsek jen o pár kilometrů vedle: na silnici I/52 u Modřic projelo v lednu ve směru na Vídeň 89 050 vozidel s hmotností nad 3,5 tuny.