Dobrý den,
z uvedeného "stanoviska" jsem značně v rozpacích. Od GDPR jsem očekával především konec reklamních sdělení a obecně spamu a telefonátů.
1. měl jsem za to, a celou dobu se to tak prezentuje, že je potřeba "informovaný souhlas". Už to neplatí? Protože zaškrtávat že "nechci spam" už není vyjádření souhlasu, ale nesouhlasu.
2. měl jsem za to, že už nebude možný "implicitní souhlas". To už také neplatí? Protože zaškrtávat že "nechci spam", pokud pole nezaškrtnu a následně zatržení nezruším, je rozhodně implicitním souhlasem. A i v takovém případě, kdy zatrření zruším: jak bude e-shop prokazovat moji vůli? Prázdnem?
3. stejně tak je implicitním souhlasem dodatečně nabídnout zrušení "implicitního souhlasu" až v potvrzení objednávky.
4. a co mi vadí nejvíc: celou dobu lidem vysvětlujeme, že se v e-mailu na nic nekliká. A pořád to platí. Není možné tam mít text "pro odhlášení z odběru novinek klikněte zde", protože si to přímo říká o zneužití - docela se divím, že při té smršti e-mailů, která se kvůli dodatečnému souhlasu od obchodníků vyrojila, lidi dosud nehlásí zavirované počítače. Podvrhnout e-mailovou adresu není problém, čili běžný uživatel nemá jak ověřit identitu odesílatele. Takových e-mailů je v životě běžného uživatele 99 %. Správným řešením je "přihlaste se do svého účtu a zrušte souhlas". Ale, pokud se budeme poslouchat, opět muselo předtím dojít k "implicitnímu souhlasu" a to nemluvím o nutnosti mít na e-shopu "účet".
Takže jak to je? Musí být 1. "souhlas" 2. "informovaný" 3. "neimplicitní", nebo je to jinak?