Informovaly o tom s odvoláním na Generální finanční ředitelství (GFŘ) Novinky.cz. Podle GFŘ budou úřady postupovat obdobným způsobem jako u jiných oznámení. Pokud je vyhodnotí jako oprávněná, zahájí řízení.
Kontroly teprve začnou chodit
Jak sdělila Petra Petlachová, mluvčí GFŘ, za necelé dva dny přišlo doposud 92 oznámení na nevydané účtenky. Vyhodnocení podle ní spočívá v analyticko-vyhledávací činnosti, na jejímž základě úřady rozhodnou, které informace jsou relevantní a které nikoliv. Už včera Petlachová serveru Podnikatel.cz uvedla, že kontroly začnou chodit až po sesbírání dat. V prvních dnech po ostrém startu EET musí být logicky nejdříve sesbírána data z účtenek a vytvořena základna pro jejich další vyhodnocení. Analýza došlých dat a sběr podnětů umožní následně správci daně efektivně a cíleně provádět kontroly přímo v provozovnách,
upozornila Petra Petlachová, mluvčí GFŘ.
Právě kontrolní nákupy v terénu se stanou hlavním nástrojem kontroly. Již dnes jsou zasílaná data analyzována a probíhá vytipovávání provozoven, které své hotovostní tržby vůbec neevidují, v řádu dnů budou vytipovány provozovny, které vykazují znaky krácení tržeb. Intenzivní terénní kontrolní činnost bude zahájena právě na základě analýz těchto dat, jejich párování s našimi systémy a na základě analýzy došlých oznámení,
uzavřela Petlachová.
Čtěte více: 1. den #EET: systém bez potíží, ale i nefunkční pokladny a chybující podnikatelé